Dimiteix el director de màrqueting de Victoria's Secret, contrari a treballar amb models transgènere
Ed Razek havia estat el responsable dels càstings de la firma durant els últims quinze anys
BarcelonaEl director de màrqueting de Victoria's Secret, Ed Razek, ha dimitit. Segons una nota enviada als empleats per Leslie H. Wexner, director executiu de la companyia, Razek ha marxat per voluntat pròpia en aquest moment de canvi profund de la imatge pública de l'empresa. Entre d'altres funcions, Razek s'ha encarregat del càsting de les models que han desfilat per a la firma durant els últims 15 anys, i ha tingut un paper importantíssim en carreres de models com Gisele Bündchen, que després de col·laborar amb la firma va acabar sent la model més ben pagada del món.
La dimissió de Razek es produeix en plena revolució interna de l'empresa, que ha decidit deixar d'organitzar la seva famosa desfilada anual, cosa que feia sense interrupció des del 1995. A més, fa només dos dies es va saber que la firma havia fitxat Valentina Sampaio, que serà la primera model transgènere que treballa per a la firma.
Razek era molt reticent a aquest nou panorama, ja que a ell se li atribueix la decisió de projectar una imatge idealitzada de la dona que no té res a veure amb la realitat. Una concepció que ha funcionat uns anys però que no encaixa gens en plena era del #MeToo i del 'body positive'. L'any passat, Razek, de 71 anys, va provocar una polèmica després d'anunciar que mai contractaria una model transgènere. També va insistir que el públic "no té interès" en la inclusió de models de talla gran.
El xou de Victoria's Secret del 2018 va ser el menys vist de la història amb només 3,3 milions d'espectadors. Una pèrdua d'impacte que va lligada a la de les vendes, que amb el seu descens van fer que el 2018 la marca perdés un 50% del seu valor.