Balenciaga vestirà els personatges de 'Fortnite'

El famós videojoc d'Epic Games i la firma de luxe col·laboren també en una col·lecció càpsula

Els personatges de 'Fortnite' vestits de Balenciaga
2 min

BarcelonaBalenciaga ha anunciat el seu primer acord amb el cèlebre videojoc Fortnite, on quatre dels seus personatges lluiran peces inspirades en les col·leccions d'aquesta renovada casa de moda. Així, segons explica un comunicat, dins l'opció de roba, un nou conjunt titulat Estil Balenciaga permetrà redefinir la imatge de Pulgoso, Ramírez, Caballero i Llorona, quatre dels avatars favorits dels jugadors d'aquest producte estrella d'Epic Games. "La nostra aliança amb Epic, de fet, no va començar amb Fortnite", ha puntualitzat Demna Gvasalia, director artístic a Balenciaga, en declaracions recollides a la nota de premsa, en què recorda que la firma ja va crear un primer videojoc, Afterworld, per estrenar la seva col·lecció de tardor del 2021.

La col·laboració, que s'anuncia una setmana després que es conegués el primer cas clínic al món d'addicció al Fortnite, inclourà una nova col·lecció de roba real del videojoc per a les botigues de l'empresa de moda, amb gorres i dessuadores. "L'expressió personal és una de les coses que fan del Fortnite una cosa tan única, i no podia haver-hi un millor primer aliat en el món de la moda que Balenciaga, per portar els seus autèntics dissenys i cultura avantguardista a milions de jugadors a tot el món", ha assenyalat Adam Sussman, president d'Epic Games, en declaracions recollides en una nota de premsa de l'empresa.

Balenciaga no és l'única firma de luxe que ha apostat en els últims temps per introduir-se en l'àmbit dels videojocs. Així, el mes de febrer passat Gucci va fer públic un acord amb Animal Crossing: New Horizons, per al qual va crear contingut amb el seu univers eclèctic i l'estètica distintiva de la signatura. Per a les firmes de luxe, aquesta fórmula és ideal per poder penetrar en segments de la població molt joves que no consumeixen els mitjans tradicionals i que, per tant, no tenen la percepció de luxe sobre determinades firmes. Balenciaga, fundada el 1937 a París, ha fet un salt avantguardista els últims temps de la mà del dissenyador georgià Demna Gvasalia, que n'és el director creatiu des del 2015.

stats