Andrés Velencoso fa el salt al disseny de moda
Amb 44 anys, el model català acaba de presentar una col·lecció anomenada 'Out of the office', que suposa el seu debut en la creació després de més de 20 anys de carrera
BarcelonaEl model internacional Andrés Velencoso, amb més de dues dècades a la professió, ha fet un pas més en la indústria de la moda i acaba de presentar la seva primera col·lecció, de roba masculina. La seva nova línia, feta en col·laboració amb el grup Tendam i disponible a la web de Cortefiel, s'anomena OOTO (Out of the office) i està centrada principalment en peces atemporals que destaquen pels seus alts nivells de producció sostenible. "Aquesta nova col·lecció neix de la inquietud professional; després de treballar anys com a model a la indústria de la moda, volia nous reptes, entre ells crear la meva pròpia marca", explica Velencoso, nascut a Tossa de Mar, l'any 1978. El seu objectiu amb aquesta col·lecció, afirma, ha sigut vestir "un home apassionat amb tot el que fa, no només en el que és professional, sinó també en el que és personal, que gaudeix de la gastronomia, de l'esport, de la vida".
Es tracta d'una línia que reuneix peces de qualitat, teixits sostenibles, inspiració mediterrània i un disseny pensat "per a homes que ens prenem seriosament el nostre temps lliure i ens preocupem de gaudir-lo al màxim", assenyala. En referència a l'estètica, és una col·lecció que es pot definir com a versàtil "perquè quan se surt de casa no se sap què passarà; pot ser que, després de la feina, sorgeixin altres plans, sempre cal estar preparat", comenta. Per trobar aquest equilibri que implica la versatilitat, diu el model que ha hagut de transitar un "camí llarg i dur" que ha superat gràcies al suport d'Alex Miralles, director creatiu de la línia masculina de Pedro del Hierro.
Més de 20 anys de carrera
Amb 44 anys, Velencoso diu que va saber des de molt jove que volia ser model. Tant és així que a l'acabar la secundària s'hi va llançar de cap. Tot i això, els seus inicis al món de la moda no van ser fàcils. Va començar a treballar a Espanya com a model i d'aquí va anar a Milà i a París. Després va anar a Nova York, on li van començar a anar millor les coses a partir del 2001, quan el va descobrir l'agència novaiorquesa Q Model. A partir d'aquell moment, el model va pujar a l'Olimp del modelatge, i és un dels més prestigiosos del sector. El seu gran salt es va produir quan va protagonitzar una campanya de la firma francesa Louis Vuitton, el 2003, amb l'actriu i cantant Jennifer López, una feina que li va obrir les portes de cases tan prestigioses com Loewe, Chanel o Jean Paul Gaultier, en les quals ha compartit protagonisme amb supermodels com Gisele Bündchen.
Darrerament, també ha fet alguns passos en el món del cinema i de la televisió. El 2012 va començar la seva carrera com a actor, juntament amb Clara Lago a la pel·lícula Fin, del director Jorge Torregrossa. El seu segon llargmetratge va ser Summer camp (2016). El 2020 va participar en la pel·lícula La lista de los deseos i el 2022 va formar part del repartiment d'Amor de madre, al costat de Carmen Machi i Quim Gutiérrez. En sèries de televisió, destaca el seu pas per Élite, de Netflix.