Moda

La 080 Barcelona Fashion "pica a la porta" de Louis Vuitton

Del 14 al 17 d'octubre tindrà lloc a l'Hospital de Sant Pau la 34a edició de la desfilada de moda catalana

BarcelonaL'edició d'enguany de la 080 Barcelona Fashion, que se celebrarà del 14 al 17 d'octubre a l'Hospital de Sant Pau, no s'ha pogut escapar de la influència de Louis Vuitton, la firma que ha protagonitzat un dels esdeveniments més sonats de la moda a Barcelona aquest any, la desfilada al Parc Güell que va anar acompanyada de protestes veïnals. En la presentació d'aquest matí, la directora de l'Àrea de Moda del CCAM i project manager de la 080, Marta Coca, i el secretari d'Empresa i Competitivitat, Jaume Baró Torres, han anunciat que enguany la firma francesa serà la patrocinadora oficial de 080 Barcelona Fashion.

La setmana de moda catalana comença a collir els fruits després de 34 edicions sent l'aparador de les noves tendències estilístiques. Ho demostren les dades anunciades per la project manager de la 080 Marta Coca, que assegura que mai havien rebut una petició d'assistents internacionals tan gran. "A més, hem aconseguit arribar a indrets que no eren el nostre públic objectiu" com són Mèxic i diferents països del golf Pèrsic, que se sumen al públic ja consolidat de França, Itàlia, Alemanya i el Regne Unit, assegura Coca. A hores d'ara, quan encara falten dues setmanes per arrencar les desfilades, ja hi ha un centenar de mitjans i influencers que han demanat assistir a les passarel·les. "No podrem atendre totes les peticions", ha afirmat Coca.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta projecció internacional que està aconseguit la setmana de moda catalana arriba quatre mesos després que Louis Vuitton fes la polèmica desfilada al Parc Güell, malgrat el disgust dels veïns del barri de la Salut. Ara la mateixa marca d'alta costura serà la patrocinadora oficial de la 080. Si bé l'anunci s'ha fet de resquitllada entre els agraïments finals de la roda de premsa als diferents col·laboradors i patrocinadors, Coca no ha defugit les preguntes dels periodistes. "Hi vam anar a picar a la porta", ha confessat la project manager de la 080, que ha agraït el suport de la firma francesa i ha destacat que no és habitual que patrocini passarel·les. L'anunci ha estat reforçat pel nou secretari d'Empresa i Competitivitat, Jaume Baró, que ha reivindicat les col·laboracions "publicoprivades" per dur a terme aquesta mena d'esdeveniments. Si bé els dos representants institucionals han declinat fer públic el finançament rebut per la multinacional dirigida pel tercer home més ric del món, han assegurat que la 080 Barcelona Fashion té un pressupost de 2 milions d'euros, una xifra similar a la de l'any passat.

Els noms propis de la desfilada

Com cada edició, a la passarel·la de tardor de la 080 desfilaran marques ja consolidades, com Escorpion, Simorra, Lola Casademunt by Maite, Custo Barcelona i Dominnico al costat d'unes altres que s'hi estrenaran. El cartell, format per 24 dissenyadors, comptarà a més amb els dissenyadors i marques com Lebor Gabala, Madridmanso, Guillermina Baeza, Inma Linares, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Carlota Barrera, Alsedà, Reparto, All that she loves, Fatima Miñana, Lemachet, The Label Edition , Zoe Oms, Alvar Merino, Gau, Reveligion, Habey Club i Paolo Leduc. L'edició culminarà amb la vint-i-quatrena passarel·la anomenada 080 Reborn, una proposta sorgida de l'organització i amb la col·laboració de l'Agència de Residus de Catalunya que crea tots els seus dissenys amb roba recuperada de centres de classificació de residus i botigues de segona mà.