Participants en la Dansa de la Mort preparant-se moments abans de sortir. Durant la representació, dos adults i tres infants o joves, veïns de la vila, vestits d’esquelets van saltant pels carrers il·luminats amb torxes seguint el so d’un tabal.
La Dansa de la Mort de Verges, fotografiada des de dins
Les millors imatges d'una de les principals processons de Dijous Sant


La Dansa de la Mort de Verges es remunta a l'Edat Mitjana, quan aquest tipus de dansa, en el qual uns esquelets ballen al so d’un tabal, estava estès a tota l’Europa Occidental. El petit municipi de Verges té una processó que desperta molta curiositat i que s’ha convertit en una joia única de la cultura popular catalana. Un dels balladors porta una dalla que sega la vida, i un altre, una bandera amb la frase llatina Nemini parco, que significa 'No perdono a ningú’.
Un lladre amb la creu al coll, durant la processó de la Dansa de la Mort de Verges. Ell, com altres participants en la processó, va vestit amb una túnica negra i avança seguint el ritme de la música però sense executar els passos de la dansa.
Una nena del grup de les vestes blanques durant la processó de Verges. Cada Dijous Sant, milers de visitants es desplacen fins aquest petit municipi per conèixer la Dansa de la Mort, una representació medieval que ha perviscut fins als nostres dies.
Membres de les vestes liles durant la Dansa de la Mort de Verges. El natzarè, en la seva pujada al Calvari, és acompanyat per un grup de vestes que vesteixen una túnica lila.