Els nous canals de TDT no arriben a l’1%
Atreseries, el primer a engegar, obté els millors resultats amb un ‘share’ a l’entorn del 0,7% mensual
BarcelonaDijous va fer tres mesos del naixement de Be Mad, Ten, DKiss i Real Madrid TV, els quatre canals sorgits de l’últim repartiment de llicències de TDT que van esperar a posar-se en marxa fins a l’últim dia del termini que els havia atorgat el govern espanyol. Després d’aquest temps, totes aquestes cadenes segueixen lluny de l’1% de quota de pantalla, una xifra que, en canvi, sembla una mica més assumible per a Atreseries, un altre canal d’aquesta mateixa fornada però que emet des del desembre. En conjunt, els sis nous canals de TDT sumaran al juliol un minso share. Veiem com ha evolucionat fins ara la seva audiència.
Ten
Una millora lenta però, de moment, constant
El grup Secuoya es va fixar un objectiu modest en posar en marxa el seu canal de telerealitat: arribar al 2% de quota de pantalla en cinc anys. De moment la fita encara es veu llunyana, però si el canal manté l’evolució que ha mostrat durant els seus tres primers mesos, l’assolirà molt abans del termini fixat. Al maig, en el seu primer mes de vida, Ten va marcar un 0,3% de share a tot l’Estat, i des de llavors ha guanyat una dècima cada mes, fins al 0,5% amb què tancarà el juliol. A aquest ritme, arribaria al 2% abans que s’acabi el 2017, si no troba abans, esclar, un sostre que n’aturi el creixement.
DKiss
El canal més vist dels que van néixer a l’abril
Igual que Ten, DKiss basa la seva oferta en la telerealitat, tot i que en aquest cas amb preferència pel públic femení. De moment aquesta proposta està funcionant millor que la seva rival: el canal del grup Kiss va debutar ja amb un 0,5% de quota, i després de repetir el resultat al juny aquest mes s’ha enfilat fins al 0,7%. A més, dels quatre canals que van començar a emetre a l’abril és el que ha donat més bon rendiment global fins ara.
Real Madrid TV
El canal del club blanc només funciona amb la ‘undécima’
En els tres mesos que fa que emet en obert, Real Madrid TV ha sigut sempre el canal de TDT en obert menys vist a Espanya. Va començar al maig amb un 0,3% que podia ser prometedor, però tant al juny com al juliol s’ha quedat en el 0,2%. Cal tenir en compte, això sí, que en aquests dos mesos no hi ha hagut Lliga, de manera que caldrà esperar fins a l’arrencada de la nova temporada de futbol per veure com evoluciona. De moment ha obtingut el seu millor resultat -373.000 espectadors i un 2,5% de quota- amb les celebracions de l’onzena Champions guanyada pel Madrid. En canvi, el que hauria de ser el seu programa estrella, l’informatiu satíric 90 minuti, de moment té una mitjana de 42.000 seguidors al conjunt d’Espanya, i un share del 0,3%.
Be Mad
La cadena de Mediaset no va notar l’impuls de l’Eurocopa
El canal juvenil de Mediaset va arrencar amb força i al maig ja va aconseguir un 0,5%. El grup va intentar potenciar-lo durant l’Eurocopa col·locant-hi, cada nit, el programa de resum de la jornada. Però l’estratègia no va funcionar, i tant al juny com al juliol -els dos mesos afectats pel torneig- Be Mad ha repetit el mig punt de quota que s’havia anotat en el seu debut. De fet, el programa Eurocopa inside es va quedar en un discret 0,8% de mitjana. Les xifres de l’arrencada d’aquesta nova cadena són més baixes que les dels últims canals que Mediaset havia posat en marxa: el 2011 Divinity va assolir en el seu tercer mes un 0,8% -i al sisè ja superava l’1%-, un any més tard Energy va marcar un 0,7% tres mesos després de néixer i el 2013 el desaparegut Nueve va assolir el seu màxim històric en el seu tercer mes, amb un 1%. Tots aquests canals, però, utilitzaven freqüències que fins llavors ja estaven ocupades, mentre que la de Be Mad és totalment nova.
Atreseries
És líder entre les novetats, però està estancat des del primer dia
Atresmedia va ser el grup més ràpid a l’hora de posar en marxa el seu nou canal: mentre els seus competidors van esperar fins a l’últim moment, aquesta empresa va llançar Atreseries per Nadal, i de moment l’estratègia els ha sortit bé, ja que aquesta cadena especialitzada en ficció és la més vista de les que han nascut arran de l’últim repartiment de freqüències. Ara bé, des del primer dia el canal està estancat: els seus resultats s’han mogut sempre entre el 0,7% i el 0,8%, uns registres que aviat podrien ser superats per algun altre dels nous canals, especialment DKiss.
Gol
El canal més jove debuta amb un 0,3% a l’espera que torni el futbol
L’últim canal que ha arribat al comandament és Gol, que des de l’1 de juny ocupa l’antiga freqüència de 13TV. Tot i així, no ha sigut fins a aquest mes que s’ha començat a mesurar l’audiència de la nova oferta en obert de Mediapro, i de moment obté un 0,3%. El canal, però, té molts números de millorar els registres un cop arrenqui la temporada futbolística, ja que té els drets dels partits en obert de primera i segona divisió i de la Copa del Rei.