Gerard Piqué compra els drets d'emissió de la lliga francesa
El principal reclam del futbol francès és l'arribada de Leo Messi
El jugador del Barça Gerard Piqué ha comprat, a través de Kosmos, el hòlding que presideix, els drets de retransmissió de la lliga francesa, on jugarà a partir d'aquesta temporada el seu excompany d'equip Leo Messi. Segons avança el portal 2Playbook, Kosmos i Joy Television s'han unit per adquirir els drets televisius a Espanya tant de la Ligue 1 com la Ligue 2 per a les pròximes tres temporades. Fins ara aquests drets estaven en poder de Movistar+, que tenia un contracte anual de 2,5 milions d'euros. El principal reclam de l'operació és l'arribada de Messi a la lliga francesa i el seu retrobament amb Neymar.
Un cop adquirits els drets de retransmissió l'objectiu de Kosmos i Joy Television és trobar un canal o una plataforma que assumeixi les emissions, i per això s'estan negociant subllicències. De moment, s'ha confirmat que el partit de debut de Messi amb el PSG, en el qual s'enfrontarà contra el Reims, es podrà veure a través de Telecinco i del canal de Twitch d'Ibai Llanos aquest diumenge. Pel que fa a la resta de jornades, encara s'ha de confirmar on es podran veure.
No és la primera vegada que Piqué col·labora amb Llanos: aquest estiu la companyia del jugador del Barça va arribar a un acord amb ell per retransmetre íntegrament la Copa Amèrica, de la qual tenia els drets per a Espanya, a través del seu canal. Piqué, que fa poc va obrir el seu propi canal de Twitch, i Ibai Llanos, que va ser la primera persona a entrevistar Messi a l'arribar a París, tenen una relació d'amistat que podria afavorir que finalment la lliga francesa es veiés a través del canal del twitcher.
La compra dels drets de la lliga francesa no és l'única operació important que ha fet recentment el hòlding de Piqué. A principis d'agost va anunciar que havia adquirit els drets per a diversos mercats internacionals de la Serie B italiana.
En els últims mesos, els drets d'emissió del futbol a França s'han vist envoltats de polèmica, ja que la guerra audiovisual per la seva compra ha deixat diversos clubs en una situació econòmica difícil. El tancament anticipat de l'última temporada per l'esclat de la pandèmia va costar als clubs 243 milions d'euros en ingressos, ja que Canal+, propietari dels drets, es va negar a fer l'últim pagament per un torneig que no es va poder acabar ni retransmetre. La temporada 2020-2021 els drets van passar a Mediapro, que finalment va demanar un descompte del 25% a la lliga davant la impossibilitat de poder rendibilitzar el negoci dels bars. La lliga no ho va acceptar i Mediapro va abandonar el futbol francès després de pagar 100 milions d'euros. Després d'un semestre d'incertesa, els drets han acabat en mans d'Amazon Prime.