Veganuary, torna el repte vegà del mes de gener
Diverses empreses d'alimentació i restaurants d'arreu del món se sumen a la tendència de no menjar productes d'origen animal durant un mes
BarcelonaL'alimentació vegana és una tendència que va agafant força. Nombroses empreses volen conquistar les necessitats d'aquest segment de la població que segueix una dieta lliure de productes d'origen animal.
Des de Veganuary –una organització benèfica amb seu a Anglaterra– cada mes de gener es convida gent de tot el món a seguir una dieta vegana durant els 31 dies del primer mes de l'any. Des de l'any 2014, dos milions de persones han participat en aquest repte, cada any deu vegades més que l'anterior. L'any 2021 van ser més de mig milió de persones de 209 països i territoris diferents, entre els quals destaquen el Regne Unit, els Estats Units, l'Índia, Alemanya, Itàlia, Suïssa, França i Singapur. Les empreses també van tenir un paper important en l'edició passada, ja que es van posar a la venda més de 825 productes nous i menús vegans.
Si ens centrem en l'Estat, actualment hi ha una vintena de marques que col·laboren amb Veganuary, segons dades de la mateixa organització. Entre els participants hi trobem la filial espanyola de Subway, que ofereix una gamma de productes vegans i amb alternatives a la carn i al formatge, o la cadena de supermercats Lidl, que ha afegit 40 novetats veggies al seu catàleg i que, a més, llançarà una campanya per promoure el consum de productes vegans i animar la ciutadania a sumar-se al Veganuary. Heura Foods, la coneguda marca de productes alternatius a la carn, també participa en el repte i ho fa amb presència en una desena de cartes de restaurants espanyols.
En números globals, aquest any s'han adherit a la iniciativa més de 80 empreses, restaurants i petits negocis en diferents països de Llatinoamèrica, el doble que el 2021. Ofereixen ofertes especials, descomptes i llançaments de nous productes, i els restaurants amplien l'oferta amb opcions de menú veganes. Tal com diu Juan Bautista Piqué, corporate engagement manager de Veganuary Llatinoamèrica, l'augment d'empreses demostra el creixent interès per aquest nou mercat tan potencial. Afegeix que "una empresa que participa a Veganuary no només tendeix a incrementar les seves vendes durant el gener, és un multiplicador de l'impacte positiu, i provat científicament, que té l'alimentació i estil de vida vegà".
L'edició d'enguany compta amb empreses de gran abast com els supermercats Jumbo (Xile) i Walmart (Argentina), així com les cafeteries Starbucks (Colòmbia) i Subway (Espanya i Portugal).
Amb tot, Veganuary dona suport a les persones i negocis compromesos a seguir una dieta a base de plantes com una manera de protegir el medi ambient, de prevenir el patiment animal i de millorar la salut de les persones, a més d'animar tothom a provar la dieta vegana amb el seu repte.