Totes les imatges de la presentació mundial de la col·lecció de Balmain per a H&M
Un edifici al costat de Wall Street, a Nova York, va ser el lloc de presentació de la nova línia, que es podrà comprar per internet i a les botigues des del 5 de novembre. Les creacions més clàssiques de la firma i les models més importants del moment van ser, al costat dels Backstreet Boys, les protagonistes de la nit
BarcelonaDesprés que l'alemany Karl Lagerfeld firmés el 2004 la primera col·lecció 'de luxe' de l'empresa sueca de roba assequible H&M, la iniciativa ja té a les seves mans una llarga llista de famosos dissenyadors que han provocat enormes cues en les botigues de la marca, repartides per tot el món. Aquest dilluns, li tocava el torn a la col·laboració número 11, que portarà el luxe excessiu i clàssic de Balmain fins als armaris de moltes persones que mai més podran adquirir una peça de vestir que hagi estat gestada –que no confeccionada– per l'equip de la mítica 'maison' parisenca.
Olivier Rousteing, director creatiu de la firma, ja havia avisat que la presentació de la col·lecció aniria "molt més enllà de la moda". "No serà el que se sol esperar d'un esdeveniment així. Ens assegurarem que sigui una cosa que recordeu tota la vida", advertia al matí als periodistes. Hores més tard quedava clar que l'associació entre el gegant H&M i la força mediàtica de Balmain i Rousteing juntes podien moure muntanyes. I no és broma, ja que fins i tot van aconseguir reunir per a la festa els Backstreet Boys.
La col·lecció no defrauda els admiradors de la firma francesa, ja que repassa tots els seus elements més clàssics. La simplicitat cromàtica, amb peces llises que només varien de to en funció de la tela, i les decoracions en relleu van ser algunes de les que més visibilitat van aconseguir en la col·lecció. De fet, el blanc i el negre combinats van ser –com passa en aquesta firma des que Rousteing en va prendre les regnes– els grans protagonistes. També per separat.
Però el protagonisme del blanc i el negre es va veure interromput en determinades ocasions pel daurat i el platejat, que –a banda de complir una elegant funció en els complements i el calçat– van resultar providencials en peces superiors de màniga llarga tant d'home com de dona.
Les jaquetes de fantasia, però, no van ser només per als homes. Rousteing no va renunciar a oferir a preus assequibles les seves preferides, les que van repletes de perles. A la desfilada la va mostrar la model Karlie Kloss i també Alessandra Ambrossio, cadascuna amb un format diferent.
Per acabar, també destaca com la pell va ocupar un paper important pel que fa la col·lecció masculina i el pèl, per a la femenina. Els 'jumpsuits', com en moltes altres marques actualment, van ser unes de les peces més icòniques de la desfilada.
La col·lecció estarà disponible a totes les botigues d'H&M del món el dia 5 de novembre. La col·lecció es preveu que tingui una gran tirada comercial entre el públic més jove, que acostuma a poblar les botigues de la firma sueca. A més, resulta especialment atractiva pel fet que a preus baixos és difícil trobar peces que presentin un luxe clàssic de forma creïble. Normalment, quan les peces de roba incorporen pedreria, cristalls i metalls sense que es tracti d'una confecció molt cara, aquests elements delaten la factura 'low cost'. Per aquest motiu, és previsible que la cura de Balmain a l'hora de protegir la seva marca impedeixi aquesta trista realitat en la col·lecció, que de ben segur –almenys així passava en les peces que van desfilar– complirà també les expectatives de qualitat.
El darrer fitxatge d'H&M per fer una col·lecció 'de luxe' va ser Alexander Wang, amb menys tirada entre un públic majoritari. No és el cas de Rousteing, que té un gran control de les xarxes gràcies a la seva presència a Instagram i gràcies a les moltes models-'celebrities' a les quals fitxa habitualment per a les seves campanyes. La gran quantitat de cares famoses –Kendall Jenner, Alexa Chung, Diane Kruger, Coco Rocha, Kylie Jenner, Rosie Huntington-Whiteley, Lewis Hamilton...– que van acudir al seu acte –no només per desfilar– va assegurar a la línia una bona difusió mediàtica. Si els símbols serveixen de premonició, la presentació es va fer a Nova York, a tocar de Wall Street. ¿Serà un bon auguri de vendes? 'Alea jacta est'.