Estils29/02/2016

La catifa vermella dels Oscars: els encerts i les equivocacions estilístiques

Els estilismes més destacats vistos aquesta matinada a la catifa vermella més important de l'any

Thaïs Gutiérrez / Joan Callarissa
i Thaïs Gutiérrez / Joan Callarissa

BarcelonaEn una gala amb centenars d'estrelles invitades hi pot passar de tot. També en el terreny estilístic. Aquí us deixem alguns dels encerts i algunes de les equivocacions més flagrants de la nit sobre la catifa vermella.

Els millors vestits:

L'actriu Charlize Theron va acudir a la gala dels Oscars amb un vestit vermell signat per Dior que deixava gran part del seu cos a la vista, però sense caure en la vulgaritat de ser òbvia, tenint en compte el seu físic espectacular. Un encert que no totes les 'celebrities' solen aconseguir. L'esquena a l'aire i un escot molt ben enjoiat tornen a ser els trets identificatius de la sud-africana, que sense ser habitualment l'actriu més esperada ja ha fixat en l'imaginari col·lectiu alguns dels estilismes més icònics de la història recent del guardons de l'acadèmia nord-americana de cinema.

Eloqüent per la seva discreció, Cate Blanchett va tornar a ser el centre de totes les mirades de la mà del mestre Giorgio Armani, que li ha brindat aquest Armani Privé. De tons blaus, turquesa i blanc, i amb una factura espectacular, les flors del seu vestit podrien esdevenir xarones sobre qualsevol altra actriu. Blanchett aconsegueix transmetre la seva distinció a la peça que vesteix.

L'actor Jared Leto ha tornat a arriscar. I de tots els homes de la gala que han arriscat en l'elecció del vestit és el que millor ho ha fet. Al sector masculí li costa sortir de la zona de confort de l'esmòquing negre, i quan ho fan, tendeixen a la disfressa. Leto, amb l'excepció de la flor, resulta elegant, però no cau en la temptació de ser avorrit, un tret que no té res a veure amb la personalitat del seu perfil públic. És coherent amb si mateix i amb l'esdeveniment al qual assisteix, un equilibri difícil d'aconseguir. L'actor ha elegit Gucci.

Cargando
No hay anuncios

La cantant Lady Gaga ha acudit als Oscars molt més discreta que no pas altres altres anys. De fet, l'any passat es va convertir en viral pels guants de carnissera que es va posar a joc amb el seu vestit de Dior. Enguany, la cantant ha demostrat maduresa, però sense renunciar a ella mateixa. Aquest any, l'artista va optar per Brandon Maxwell, que li va fer aquest complex vestit amb unes faldilles que semblen uns pantalons de color blanc.

Jennifer Lawrence és una de les actrius de la nova lleva de Hollywood que més està destacant pels seus estilismes. Per a la gala d'enguany, Dior li ha regalat aquest vestit de brocat negre que recorda Rihanna en altres catifes vermelles. Ella i Rihanna no tenen res a veure, per això Lawrence deixa clar que és una totterreny que va més enllà del perfil dolç i angelical que representa, vestida sexi i provocativa de cap a peus. Aquest encert se suma al que va tenir fa pocs dies a la catifa vermella dels Globus d'Or, vestida de vermell llis i amb només un talls laterals. A més, tot i que només té 25 anys, sap contenir-se de tots els excessos estètics que li poden passar pel cap a una jove de la seva edat. Sobren motius per aplaudir-la.

L'actriu Charlotte Rampling té 70 anys i és una de les més modernes de la nit. Distingida, discreta i elegant, no comet l'error d'anar fosca, perquè és el que toca a les dones madures. El seu 'look' és ple de llum i bona part l'aporta ella, que tampoc cau en la tendència de fer-se més rossa cada any que passa. Té una cara natural i poc retocada i un físic prim i esvelt que ha sabut explotar a la perfecció amb aquest vestit d'Armani Privé. Per fi, les dones madures trepitgen les catifes vermelles sense semblar senyores que van al casament del seu fill.

Cargando
No hay anuncios

Brie Larson era un dels personatges de la nit i, per aquest motiu, no podia anar només amb un vestit llis amb escot paraula d'honor. L'actriu va optar per un color llis que destacava per les formes. És un vestit complex que potser resulta molt caduc, però que està a l'altura del que representava Larson aquesta nit. Amb l'Oscar a la mà, no s'observa cap tensió entre el nivell del premi i el nivell de l'actriu. El cinturó joia i la cua són els dos elements que la salven d'una posada en escena que, en absència d'aquests dos elements, podria quedar massa justa. Va vestida de Gucci.

Olivia Wilde, discreta i meravellosa tota de color cru i amb un vestit plisat de dalt a baix. La seva cara angulosa i l'elecció de les joies són el millor complement per a aquesta creació de Valentino, que, com a únic defecte, es podria dir que li aplana el pit excessivament. Però això ja és molt subjectiu i no necessàriament culpa del dissenyador.

Jacob Trembley és un dels actors maculins que s'ha vestit millor aquesta nit. Amb només cinc anys, l'intèrpret de 'The room' portava un esmòquing negre elegant amb un botó folrat, els pantalons a la mida perfecta de llarg i el seu somriure i gràcia per posar davant la càmera el feien sobresortir de la resta d'actors que han passat pel 'photocall'. Deixa clar que l'elegància és una cosa natural i que, en moltes ocasions, no s'aprèn. Com Blanchett i Rampling, l'infant ha optat per Armani, l'agulla de la nit.

Cargando
No hay anuncios

Olivia Munn és la nova icona del minimalisme. Tot i que aquest color molts l'haguéssim imaginat sobre una pell més fosca, Munn demostra que a vegades menys és més, també en l'aspecte cromàtic. Per acabar d'arrodonir aquesta màxima, el vestit de l'actriu és llis i arrapat, sense cap mena d'arquitectura ni ornament. La forma d'ella, la tela i un color pla. En el cas de Munn, menys no només és més, sinó que és molt més. Stella McCartney ha estat moderna i senzilla amb aquesta tria.

Saoirse Ronan ha optat pels lluentons, una decisió que sol ser la sortida fàcil per triomfar i amb la qual moltes persones solen equivocar-se. En el cas de Ronan, el color fosc combinat amb els cabells rossos i la pell clara genera una sèrie de contrastos cromàtics molt encertats. A més, el fet que les peces brillants de la part del bust siguin diferents de les de la faldilla, on es combinen amb transparències, fan del vestit una creació molt més lleugera i dinàmica, que podia semblar una closca de tortuga o una serp brillant, si no fos així. Es nota que el signa Calvin Klein, perquè sap treure pes a un vestit tradicionalment pesat.

Naomi Watts també opta pels lluentons en aquesta ocasió, i torna a encertar. L'any passat va ser la més mal vestida de la festa molt per davant de les altres estrelles amb estilismes nefastos. Enguany havia de recuperar el seu lloc, i així ha estat. El vestit fa justícia al seu físic meravellós i els colors li donen el toc avantguardista que a ella tant li agrada. Aquesta obra d'Armani Privé és una joia pel que fa a producció i també a nivell estètic. Tan brillant però tan discreta que l'havia de portar Watts, que ja té molta presència per si sola i es pot permetre anar amb tons apagats. Per si això fos poc, la combina amb un collaret pesadíssim que no desentona amb aquesta original creació.

Cargando
No hay anuncios

Els pitjors estilismes de la nit:

Rooney Mara ha optat aquesta mediàtica nit per un Givenchy que és l'ambaixador més fotografiat de Riccardo Tischi en la cerimònia. Tot i això, l'actriu no li fa cap favor al dissenyador, ja que el seu to de pell és gairebé idèntic al color del vestit, que combina els 'cut-off' amb les transparències i que, per acabar-ho d'adobar, recorda massa el Calvin Klein Collection que l'actriu Lupita Nyong'o portava l'any passat. Amb tot, sembla més una model que porta la peça sense cap personalitat que no pas una actriu que se la fa seva.

Reese Witherspoon no està a l'altura dels Oscars. És evident que podria ser la reina del ball del seu institut amb aquest vestit, però no una actriu de la seva trajectòria. El pitjor de tot és que ha optat per vestir un Oscar de la Renta, que té un repertori molt ampli i amb el qual és molt difícil equivocar-se. Tampoc quadra el sostenidor que se li veu. Esperem que sigui només un error i no una ferma decisió de ser provocativa, perquè no té cap sentit.

Kerry Washington va optar per un Atelier Versace que seria oportú en una festa com per exemple els Kids Choice de Nikelodeon, però no per als Oscars. En aquesta festa és massa informal i massa caricaturesc. Aquest cosset amb cuir de color negre resulta poc elegant i, a sobre, destaca massa perquè va combinat amb blanc. El pentinat li fa un favor molt ben galdós al seu front despoblat.

Cargando
No hay anuncios

Patricia Arquette va anar als Oscars amb un estilisme poc encertat. En una cerimònia com la d'aquesta nit el vestit fosc i excessivament cenyit no l'afavoreix gaire i és una opció molt poc actual i moderna. A més, l'encaix de la part superior amb l'inferior no acaba de ser l'adequat i provoca unes arrugues molt poc estètiques sota el pit. Va vestida de Marina Rinaldi.

Pharrell Williams sempre improvisa i aconsegueix ser el més modern de la vetllada de torn. Aquest cop, voler portar un esmòquing amb els pantalons tipus Capri ja era molt arriscat, però fer-s'ho ell mateix doblegant-se la vora, ja és passar-se. Potser si l'hi hagués demanat a algun sastre estaríem parlant d'un gran encert. Els detalls són molt importants.

Whoopi Goldberg és malauradament un clàssic en els suspensos estilístics. En aquest cas el seu gran problema són els accessoris, que no tenen res a veure amb aquest vestit de Dames of New York que ha elegit la veterana actriu.

Cargando
No hay anuncios

Kate Winslet és extrema. Quan l'encerta l'encerta, molt però al revés li passa el mateix. En aquesta ocasió, Ralph Lauren l'ha enfundat dins una espècie de creació brillant que no l'afavoreix. Els cabells que porta són de jutjat de guàrdia. Sembla que vingui de fer surf i se li hagin assecat sols.

Priyanca Chopra s'ha decantat per un Zuhair Murad de color blanc semitransparent que no és cap aberració pel seu físic. Ni de bon tros. L'actriu té un cos que es pot permetre el que vulgui. Tot i això, el mestre libanès té unes creacions infinitament més elegants als seus establiments. Voler ser la núvia dels Oscars –una competició que existeix cada any– però també voler ser la que mostra el físic més espectacular és una contradicció en si mateixa. I Chopra hi ha caigut.

Margot Robbie va vestida de Tom Ford, i el vestit triat ho fa evident perquè és pur excés, com el mateix dissenyador. El problema és que té els cabells del mateix color que el vestit, pràcticament, i que el conjunt es confon amb el 'photocall' i amb una figureta d'Oscar. Igual, però en negre, estaria fantàstica. I Tom Ford en té. I, si no, l'hi hauria fet.

Cargando
No hay anuncios

Common va directament vestit de cambrer. És molt difícil anar de blanc i no fer el salt d'invitat de la festa a treballador de la festa. Aquest Dolce & Gabbana no millora tampoc amb les sabates negres triades ni amb el corbatí negre elegit. La perilla tampoc ajuda a refinar el conjunt.

Michael Strahan és un dels homes que ha arriscat. Tot i això, el color blau resta molta elegància a un esmòquing que, d'altra banda, té una factura molt bona a simple vista i li queda com un guant. Aquest efecte jaspiat en blanc podria quedar bé en un ambient o festa més 'british', però a Hollywood no té cap sentit. La barba perfilada, el rellotge daurat i les sabates de xarol acaben de destrossar el conjunt.

La cantant Andra Day té dos defectes evidents i principals. El primer és que no omple la part del bust i li fa una gran bossa sota els pits. El segon és que té una cua incipient i lateral que no se sap si vol ser només així de llarga o és que el vestit li va llarg. Una llàstima, perquè amb aquest color groc li quedaria fantàstic, a ella. Els cabells són molt més antics que el vestit. Els llavis del mateix color que els cabells també són una equivocació, en aquest cas.

Cargando
No hay anuncios