Judith Colell: "El més coherent és vestir amb roba d'aquí, que tingui el segell català"

Entrevista a la directora de l'Acadèmia del Cinema Català amb motiu de la 080 Fashion Barcelona

Entrevista a Judith Colell sobre la marca de moda Lola Casademunt
5 min

Quina relació tens amb la moda?

— A mi m'encanta la moda, moltíssim, però no va ser fins al Festival de Cinema de Sant Sebastià del 2010 que em va sortir el dubte d'"Ara què em poso?". Vaig adonar-me que era una responsabilitat. Hi era amb la meva actriu, l'Aina Clotet, i va ser ella qui em va guiar una mica per aquest món. No sempre he col·laborat amb la mateixa marca, perquè penso que també és un procés d'autoconeixement i d'adaptar-te al moment vital. Per exemple, als inicis, quan era vicepresidenta de l'Acadèmia del Cinema Espanyol, vaig començar a vestir de Custo. Després vaig anar indagant en aquest món amb l'ajuda dels professionals, perquè jo haig de reconèixer que no en sé gaire, de combinar les peces de roba.

Com a presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català, quina importància té el vestuari per a tu?

— Ara que soc presidenta de l'Acadèmia penso que anar polit i bé és gairebé una forma de respecte per al càrrec que ostento, i més sent públic. El món de la moda, igual que passa amb el món de l'art, de la música i del teatre, està molt vinculat al cinema i les gales. Per tant, donar suport a les firmes de moda catalanes és important. Però sí que em feia por agafar aquesta distància i frivolitat de "Ui, no t'arreglis massa, que no lliga amb el teu perfil". Això és una tonteria perquè la moda també és un art i forma part del món de la cultura.

Com a col·laborardora amb Lola Casademunt des de fa anys, com descriuries la seva roba?

— Elegant, divertida, molt portable i per a tothom. Amb Lola Casademunt he trobat la marca amb la qual em sento còmoda i que em representa, i a més és una marca catalana. Hi ha altres marques internacionals que també em podrien agradar, però penso que el més coherent és vestir d'algú d'aquí, que tingui el segell català.

Abans de col·laborar amb ella n'havies sentit a parlar?

— Col·laboro amb ella des de fa moltíssims anys, però és cert que jo la vaig conèixer per la bijuteria, que era la feina que feia la mare de la Maite Casademunt, la dona per la qual la marca té aquest nom, Lola Casademunt. També penso que la firma ha fet un canvi molt gran en els últims anys, ha creat una roba molt identificable, i mira que a mi no m'agrada l'animal print! No me'n poso gaire, però tot i això es veu que és Lola Casademunt. Soc la mostra que es pot vestir Lola Casademunt sense portar gaire animal print.

Com t'han ajudat les professionals de Lola Casademunt a definir el teu estil?

— Abans anava molt de negre i elles m'han ajudat a sortir d'aquesta zona de confort conservant el meu estil, que penso que és un equilibri molt difícil aconseguir.

Judith Colell.

Has assistit a diferents passarel·les de la firma. Com a persona dedicada al món del cinema, ¿t'imaginaves integrar-te d'aquesta manera al món de la moda?

— Em diverteixen molt les desfilades. La gent es pot pensar que són un rotllo, les passarel·les, i no és veritat! Són molt curtetes i hi passa de tot! A mi la 080 m'encanta i gaudeixo molt de tot el que organitzen, perquè penso que es nota molt la marca Barcelona i va molt més enllà de la moda. Al final, el món de la moda i el cinema estan molt vinculats, jo no m'imagino una pel·lícula d'Almodóvar sense un vestuari molt acurat i representatiu de la seva essència. A l'altra banda, ara les marques han agafat el cinema com a arma i els directors de cinema s'encarreguen de dissenyar els seus fashion films.

Quin vestit recordes especialment?

— Tinc molt bon record del vestit que vaig portar als últims Gaudí, que si bé és cert que era tot negre –a la meva zona de confort–, hi van aconseguir un punt més rocker i desenfadat, amb lluentons tant a la camisa com a l'americana.

Si haguessis de convèncer algú per portar Lola Casademunt què li diries?

— Ja ho he fet amb moltes amigues meves! Penso que tot i tenir un estil identificable té molts estils deferents, i això fa que es pugui adaptar a tota mena de dones, des de més joves fins a persones més madures. Sense cap mena de dubte és una marca molt oberta, no té cap problema a vestir dones amb tota mena de cossos i edats, cosa que és d'agrair. Aquesta capacitat fa que siguin una marca de 10.

La primera jornada del 080 Barcelona Fashion

Aquest dimarts s'ha donat el tret de sortida a la cita més destacada de la moda catalana: la 080 Barcelona Fashion. El president Pere Aragonès, la directora del Consorci Comerç, Artesania i Moda, Agnès Rusiñol, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, han inaugurat les desfilades que tindran lloc fins divendres al Recinte Modernista de Sant Pau. 

El ritme ha estat frenètic amb la presentació de cinc de les grans marques de la 080. La firma catalana Escorpion, que dissenya des de 1929, ha estat l’encarregada d’encetar la 33a edició presentant la col·lecció Re-connection, una proposta alineada amb els valors que impulsa la 080 d’enguany: la tecnologia i l’art. Amb una clara aposta per la gamma del lila, la firma catalana ha apostat per la tendència future dusk a través de teixits nobles com la llana i la seda.

La simplicitat i l’elegància han estat protagonistes a la desfilada de la segona marca del dia: Simorra, que ha presentat una col·lecció inspirada en la connexió de totes aquelles dones que tenen les seves històries en comunitat, com a símbol de força, valentia i unió. 

Hoss Intropia és una de les firmes emergents que trepitja fort. Ho ha deixat clar amb l’esclat de colors de la col·lecció Holi, inspirada en el festival hindú. Els dissenys de seda i vaporosos no han deixat indiferent a ningú, tampoc les ambaixadores, com Judit Mascó, i diferents influencers que es trobaven al front row i que són part primordial per fer possible l’objectiu principal de la marca: passar-ho bé.

La casa Lola Casademunt també ha apostat per l’explosió de colors i força femenina amb uns dissenys inspirats en l’art pop. Com no podia ser d’una altra manera, l’animal print ha marcat la proposta de la marca combinant amb el blau klein, el vermell, el verd i el groc. 

El dia es ha acabat amb la celebració d’un centenari, el de la firma Sita Murt, que a la passarel·la ha festejat que porta 100 anys treballant amb una proposta on les transparències i les viscoses són protagonistes per transmetre la fluïdesa i lleugeresa amb els colors neutres típics de la firma d’Igualada. 

stats