Els 'looks' dels Emmy: el regnat del setí, una reivindicació i un plàtan
Les perles i el teixit setinat han estat les dues tendències més vistes de la nit
BarcelonaDesprés de nombroses edicions repetint protagonistes a la catifa vermella dels Emmy, aquest any han aparegut noves cares i estilismes al Peacock Theater de Los Angeles on s'ha celebrat la gala. Potser per la prudència dels nous nominats o per l'inici de la temporada de tardor-hivern, els estilismes dels actors de la 76a edició dels guardons televisius han estat modestos en termes generals. En línies generals, els tons foscos i la pedreria han estat els principals protagonistes. En aquesta línia ha destacat Selena Gomez, que ha lluït un disseny de vellut negre, cua llarga i un coll halter fet de 600 pedres precioses, dissenyat per Ralph Lauren i inspirat en l'estil art déco. Qui també ha jugat amb la pedreria ha estat la nominada i elegantíssima Jennifer Aniston, que ha dut un vestit tipus columna amb escot paraula d'honor fet amb centenars de brillants, a més dels que ha portat a conjunt a les arracades i als canells de Tiffany & Co.
El teixit preferit de la nit, i que ha estat refugi per als estilismes més racionals però amb un toc glamurós, ha estat el setí. Tant per a homes com per a dones, el teixit brillant ha donat l'estètica sofisticada i elegant que ha aconseguit dissimular el poc atreviment d'algun dels assistents. Aquest ha estat el cas del vestit de tons daurats i perles incrustades de Dakota Fanning i també de Naomi Watts, a qui la seda li ha jugat una mala passada quan s'ha arrugat davant de totes les càmeres de la catifa vermella. En canvi, Meryl Streep ha encertat amb un conjunt de tres peces amb el detall llaçat al coll d'Alexander McQueen. L'aposta ha estat substancialment arriscada tenint en compte l'historial de l'actriu, que històricament ha optat per colors foscos i neutres, a més de fugir de la faldilla llarga. La seva l'aposta pel to rosa pal ha estat un èxit i l'ha posicionat com una de les millors vestides de la nit. A més, hi ha qui ha apuntat que aquesta opció és una picada d'ullet al film que va protagonitzar, El diable es vesteix de Prada.
La brillantor del setí també ha estat un recurs àmpliament utilitzat per alguns homes, que tot i la prudència s'han atrevit a trencar amb algunes tendències associades al sexe masculí. L'actor Walton Goggins ha lluït un conjunt negre i americana blanca; el còmic Dan Levy, que ha estat mestre de cerimònies juntament amb el seu pare Eugene Levy, ha trencat la monotonia del vestit de camisa i americana amb un cos blanc amb un coll estructural d'alta costura. Jonathan Bailey i Bobby Berk també han optat pel mateix teixit, tot i que amb una proposta força diferent. El primer ha apostat per un conjunt d'Armani amb una camisa de seda de color rosat –i generosament desbotonada– que ha combinat amb les ulleres de vidres tintats de color vermell. A més, ha estat un dels pocs que han recuperat la faixa, també de seda, per arrodonir un estilisme amb molta personalitat. L'icònic presentador i dissenyador d'interiors Bobby Berk també ha lluït un disseny de dues peces d'americana i pantalons acampanats amb un estampat d'animal print.
Malgrat el regnat del setí, també hi ha hagut actors que han triomfat amb el seu estilisme tot i evitar el teixit brillant. Un d'ells ha estat l'irlandès Andrew Scott, l'actor que es va fer famós interpretant un sacerdot sexi a la sèrie Fleabag, i que enguany ha sorprès, d'entrada, pel bigoti que ha estrenat a la catifa. A més, el nominat per Ripley també ha rebut bones crítiques per un estilisme elegant i atrevit amb un vestit de color cafè i una camisa a conjunt amb volants dissenyat per Vivienne Westwood. D'altra banda, el creador de l'aclamada Baby reindeer també va triomfar estilísticament. Richard Gadd va optar per lluir la peça per excel·lència de la seva nació escocesa, el kilt. La peça de roba, de quadres blaus, verds i negres, ha estat dissenyada per Loewe i no va ser l'únic de Gadd que va emocionar el públic.
Un dels moments més sentimentals de la matinada han estat els diferents discursos d'agraïment per les quatre estatuetes que ha rebut. "L'únic que és constant en tots els èxits televisius és una bona manera d'explicar les històries. Històries que interpel·len a la nostra època. Així que preneu riscos. Forceu els límits. Exploreu allò que és incòmoda. Atreviu-vos a fallar per aconseguir-ho", ha assegurat davant del públic. Aquest parlament ha contrastat amb el del guanyador d'estatuetes per excel·lència d'aquest 2024, Jeremy Allen White, protagonista de The Bear, que tot i la quantitat de guardons i discursos d'agraïments que ha fet enguany, no aconsegueix connectar amb el públic, tampoc ho ha fet el seu vestuari clàssic de vestit blanc i negre i llacet.
Més que vestuari
Però, com ja és habitual a les catifes vermelles, no tot ha transcorregut en la fina línia de la normalitat. També hi ha hagut espai per a la reivindicació de la mà de l'actor de Reservation Dogs D’Pharaoh Woon-A-Ta. L'intèrpret canadenc d'origen oji-cree, una de les ètnies originàries de la zona d'Ontario, ha volgut recordar totes les víctimes indígenes a través de la pintada vermella en forma de mà que li cobria la boca i part del rostre.
D'altra banda, el programa de telerealitat RuPaul's Drag Race ha protagonitzat els vestits més estrafolaris de la nit. El conductor del programa, el mateix RuPaul, ha optat per un conjunt negre amb solapes de pedreria amb el complement d'un barret cowboy, una aposta discreta comparada amb els participants del seu programa. La guanyadora del reality, Nymphia Wind, ha fet una autèntica performance amb el seu vestuari en forma de plàtan: ella com a representant del fruit i dues peces sobresortint del seu vestuari, figurant la pela del plàtan, que ha anat obrint i tancant al llarg de la catifa. A més, el vestuari també incloïa una màscara facial que l'ha mantingut en pseudoanonimat durant el photocall.