Com a personal shopper, quin és l’error més habitual que fa la gent a l’hora de vestir-se?
— Per la meva experiència, puc dir que generalment la gent no es prepara el look. Si només vols vestir-te no hi ha problema, però si amb la roba que portes vols transmetre una idea, una identitat o una estètica, necessites temps. Ningú quan s’acaba de llevar i té pressa per sortir a treballar pot preparar-se bé la combinació de roba que vols portar.
Què podem fer per combatre-ho?
— Generalment, la gent no sap què posar-se perquè quan obren l’armari està ple de peces. Difícilment les peces de roba t’inspiraran. Per això sempre recomano guardar les combinacions de roba a l'armari o bé tenir una galeria al mòbil amb fotografies de looks amb la roba que ja tens, així el procés creatiu ja el tens fet. Si tot i això, no acabes de veure que t’encaixin les combinacions, hi ha professionals com nosaltres que podem ajudar a definir l’estètica de cada persona. De fet, nosaltres vam crear una revista digital en la qual oferim combinacions per facilitar a la gent aquest treball creatiu a l'hora de vestir-nos.
Basant-nos en les tendències, hem d’incorporar alguna peça de roba clau per aquesta temporada?
— Si ens basem en les tendències, podria ser una jaqueta o sobrecamisa d’ant, o també alguna peça d’animal print com ara uns pantalons, una faldilla o inclús un complement. Tot això pot ajudar molt a arrodonir les combinacions. Està bé tenir present que el color bordeus és el que entra amb força i, si es vol rematar, algun complement bordeus d’ant seria genial. Un any més les vambes segueixen sent un calçat molt versàtil, s’han convertit en el nou mocassí. A més, aquest any és un any relativament senzill per aquella gent que no s’atreveix a fer grans apostes.
Què té Simorra perquè sigui una marca tan atractiva per a tu?
— Jo em sento molt identificada amb Simorra, perquè al final la firma sempre treballa amb materials de primera qualitat i patronatges bàsics, però alhora té el punt actualitzat que fa que si et compres una peça de la seva marca et vegis en tendència. Perquè sovint, si caus a les tendències, és fàcil perdre l’elegància, però Simorra t’ajuda a conservar una estètica polida. A més, és una marca catalana i això per a mi encara dona més valor a Simorra.
Quina és la peça de roba que no pot faltar?
— M’agrada molt com Simorra treballa la pell, des de jaquetes, passant per sabates i complements. Però també és veritat que hi ha jerseis de punt gruixuts que m’encanten i que són molt portables.
Resum de la primera jornada del 080 Barcelona Fashion
La 34a edició de la 080 Barcelona Fashion ha arrencat aquest dilluns aglutinant en poques hores alguns dels dissenyadors estrella de la setmana, com és el cas de la firma Lola Casademunt. La marca liderada per Maite Gassó Casademunt, la segona generació de la firma, és el clar exemple de la internacionalització de la moda catalana amb l'obertura de diferents botigues arreu del món aquests darrers mesos, a més de ser la dissenyadora escollida per crear vestuari de l'equip nord-americà a la Copa Amèrica. Enguany Lola Casademunt ha tornat a la 080 fent una nova demostració de força amb una passarel·la que ha aconseguit reunir una gran quantitat de cares conegudes com Núria Marín i l’actriu Antonia Dell’Atte.
Totes elles han assistit al recinte Modernista de Sant Pau per veure la col·lecció primavera-estiu 2025 que ha estat inspirada en el Japó més modern i futurista. Així doncs, ha deixat de banda l'animal print que tant la caracteritza per deixar protagonisme a colors llampants com el fúcsia i el taronja i a la combinació de diferents estampats i textures. Per dur a terme aquest canvi de rumb en els dissenys habituals, Casademunt ha volgut explorar el concepte de la cultura popular oriental del kawaii per reivindicar les sedes estampades amb jacquards i tuls o teixits gofrats amb lluentons i brillantors.
Un viatge ben diferent és el que ha fet la marca Escorpion, que ha convertit la passarel·la en un paisatge desèrtic amb els tons càlids i terrosos. En la mateixa línia, Simorra ha trobat la inspiració en la natura en la col·lecció The Memory of Time. Concretament, la firma barcelonina s'ha inspirat en els fòssils i les reminiscències calcàries que s'han materialitzat damunt la passarel·la amb colors càlids i formes tridimensionals als seus dissenys, com texans o caçadores. El tons verdosos també han estat presents en la col·lecció a través de bruses i vestits dissenyats per ser portables en el dia a dia.
Una de les propostes d'Escorpion080 Barcelona FashionUna de les propostes d'Escorpion080 Barcelona Fashion
Lebor Gabala i MadridManso han estat les dues firmes més rupturistes de la jornada, un fet que també s'ha vist reflectit en el seu públic jove i alternatiu que ha emplenat el frontrow del recinte modernista de Sant Pau. En el cas dels dissenys creats per Maite Muñoz, la responsable de Lebor Gabala, han estat una oda al romanticisme que s'han allunyat dels patrons minimalistes i estructurals, que fins ara eren habituals en la dissenyadora. La col·lecció ha volgut recuperar els estampats florals vintage amb teixits vaporosos i capes que se sobreposen per afegir profunditat i dinamisme a les peces.
Una proposta de Lebor Gabala080 Barcelona Fashion
La desfilada que ha aportat el toc de color del dia ha estat MadridManso. La col·lecció Fiestas patronales ha volgut reivindicar les festes de poble com a rituals socials i ocasions per reivindicar la identitat sense opressions ni complexos. El dissenyador Raúl Madrid Mans ha apostat per colors intensos, especialment els de la gamma del vermell, combinats amb teles naturals i transparents per aportar el toc festiu als dissenys.
'Influencers' i una absència destacada
La 080 Barcelona Fashion ha arrencat amb més 100 mitjans internacionals acreditats en el que representa la consolidació de la desfilada al sector de la moda catalana i una obertura a la indústria d'arreu del món. En aquest sentit, el recinte de l'Hospital de Sant Pau, on fins dijous desfilaran els 24 dissenyadors, ha rebut l'arribada d'una gran quantitat d'influencers destacats, que seran els encarregats de fer arribar l'actualitat estilística de la moda catalana als seus seguidors. Algun dels noms més destacats són Samantha Hudson, Rocio Aguirre i Quil Lemons.
El conseller d'Empresa i Treball Miquel Sàmper també ha volgut recalcar durant la inauguració institucional de la 34a edició de la 080 Fashion Barcelona, la qual ha donat el tret de sortida amb l'absència destacada del president de la Generalitat, Salvador Illa, el caràcter internacional d'aquesta edició. "Des d'aquí vull felicitar la gran capacitat d'adaptació de la desfilada per fer-la cada vegada més atractiva", ha asseverat el conseller, que considera que és un esdeveniment "innovador i punter en la indústria de la moda".