Els deu 'hits' de la catifa vermella dels Emmy
La part més glamurosa de la festa tampoc no va defraudar. Vestits amb cua i escots vertiginosos, els trets més rellevants de la nit
BARCELONALa nit dels Emmy s'ha convertit en una festa mundial gràcies a la popularització de les sèries, que cada cop tenen una audiència més massiva. Els protagonistes de les ficcions saben que el món els mira i aprofiten la gala per donar la seva millor imatge. En aquesta 68a edició, els vestits amb cua i els escots fins gairebé al melic han estat dues de les tòniques de la jornada, que ha deixat el pavelló molt alt i ha rivalitzat amb els Oscars, que a cada bugada perden un llençol en el terreny del glamur. Les grans firmes, convençudes del potencial d'aquesta festa de la petita pantalla, s'han llançat a vestir les estrelles de les sèries. La combinació ha estat perfecta.
Michelle Dockery
L'actriu Michelle Dockery la va encertar apostant per una combinació molt clàssica, el blanc i el negre, però sense caure en el poc risc ni en el voler passar desapercebuda per evitar crítiques. La discreció de l'elecció cromàtica de l'actriu de 'Downton Abbey' es compensava amb el patronatge del vestit. Ple de volants que semblaven capes de lava blanca i amb un cinturó joia. L'elecció d'aquest Oscar de la Renta va ser molt bona per a una dona jove que modernitzava el 'look' gràcies al color del llavis i el pentinat.
Claire Danes
Acostumats a veure-la vestida discretament en el seu paper d'agent de la CIA, es va fer estrany trobar-nos-la folrada de daurat com si fos una bombolla de Freixenet. Tot i això, la discreció de les seves faccions i del to dels cabells feia que el conjunt no fos xaró. No obstant, no passa per alt el fet que a l'hora d'escollir vestit l'estilista de Danes pensés a triar un vestit de premiada. Al final, però, es va quedar asseguda i amb una peça que no acabava de ser la seva. Tot i això, li va servir per captar part d'una atenció de les càmeres, que per la banda professional va recaure en Tatiana Maslany, de la sèrie 'Oprah Black', que va ser qui es va endur el premi. Vestia de Schiaparelli, la firma que porta el nom de l'àvia de l'actriu Marisa Berenson. La recorden?
Emilia Clarke
Versace li ha fet un favor a Emilia Clarke. I això que la firma que 'controla' actualment Donatella Versace és més de posar en compromisos que de fer favors. Tot i que el 'look' era molt Kardashian –monocrom i amb molt de caient– li quedava com un guant i per l'acabat arrugat de l'escot paraula d'honor acabava resultant prou fi. L'absència de joies i els cabells generaven una coherència lloable, que costa de veure quan les marques fan guerra d'ofertes per anunciar-se damunt de les actrius.
Emily Ratajkowsky
L'aposta d'Emily Ratajkowsky per Zac Posen és espectacular. Vestida de blau Klein, el color elegant i modern a parts iguals per excel·lència, l'actriu va encertar-ho tot. La factura del vestit és impecable, des de l'escot arquitectònic fins a la cua 'drapejada'.
L'aposta feta amb el maquillatge també era atrevida, així com la de la joieria. Les fotos parlen per si soles. El matrimoni entre aquest dissenyador jueu de Nova York i aquesta model-actriu britànica seguirà endavant.
Kirsten Dunst
L'actriu Kirsten Dunst va acudir a la festa vestida molt d'acord amb el paper que li tocava jugar, i això ho agraïm molt els que contemplem habitualment la guerra dels flaixos que les estrelles juguen sobre les catifes vermelles. De negre. però no per això poc atrevida, l'actriu de Fargo –que optava a un Emmy com a millor actriu de minisèrie o 'TV movie'– va triar un Givenchy amb un escot ben llarg però que no li quedava gens vulgar. Amb 'tirants' molt amples i perfectament decorats, el vestit jugava, com sol passar amb les creacions de Riccardo Tisci, amb els contrastos marcats. En aquest cas, l'opacitat de la part superior i la transparència de la part inferior eren la clau de l'estilisme.
Kristen Bell
La tendència per mesclar elements orgànics com animals o fulles sobre tons entre el 'nude' i el cava més o menys transparents va viure un moment àlgid ahir a la nit de la mà de Kristen Bell. L'actriu, molt recordada per la seva participació a 'Gossip girl', va aparèixer com un tsunami difícil de digerir sobre la catifa vermella. Tot i que el vestit és molt atrevit, els colors i l'estampat –una mica massa de gala de dia o de festa a l'aire lliure– suavitzen el que de color negre o vermell podria ser pura exageració. Ben segur, el que no aboca a criticar directament aquesta creació és que és del libanès Zuhair Murad, un mestre de l'elegància clàssica que puntualment es permet llicències com aquesta.
Rami Malek
Els homes van protagonitzar el drama habitual a la catifa vermella d'ahir. Poc atreviment i molta foscor. Afortunadament –tot i que tampoc és que fes un triple salt mortal–, el premiat Rami Malek va apostar pel blanc, pel xarol a les sabates i per un mocador blanc i negre gairebé modern a la butxaca de l'americana. Quan la festa és grossa ens toca conformar-nos amb ben poca cosa, pel que fa moda masculina.
Sarah Paulson
Sarah Paulson, guanyadora de la mateixa categoria en què estava nominada Dunst, és una de les més aplaudides de la nit. La creació de Prada que portava posada és indiscutible. És una peça d'orfebreria de primer ordre que, a més, li queda com un guant. Tot i això, portar un vestit tan imponent la relaxa massa i hi ha algun punt millorable. Les arracades geomètriques no tenen res a veure amb el conjunt. El pentinat potser no és la millor tria, queda molt mat. S'imaginen que s'hagués engominat amb efecte brillant i que hagués portat unes arracades de botó una mica grosses amb una forma més orgànica? Potser hauria estat una manera de transmetre al seu rostre l'explosivitat del vestit. Un escot tan atrevit i uns cabells tan conservadors són una dissonància que no té gaire sentit.
Millie Bobby Brown
La jove protagonista de 'Stranger things' ha sortit ben parada de moltes anàlisis estilístiques de la nit. El motiu? Potser perquè pel fet de ser una nena en una festa de grans, la crítica no se li ha apropat amb el mateix rigor que ho fa en les altres actrius.
Per ser tan petita, les tonalitats elegides no serien les més apropiades, ja que li transmeten una sobrietat exagerada que passa per sobre del feliç paper que li tocaria exercir. A més, anar plena d'ocells brodats, quan la nena és la protagonista de la sèrie més 'creepy' de la temporada, sembla un homenatge a Hitchcock. Fins i tot fa riure una mica. Per últim, les sabates planes i el vestit ensenyant turmells es podrien considerar errors, si tenim en compte que no té cap sentit fer aquests dos gestos diferenciadors pel fet de ser una nena, després d'haver-la vestit de negre de cap a peus.
Sobre els cabells, poca cosa a dir. Pentinat poc pensat. Va en el mateix sentit que la resta: voler anar de gran sense voler deixar de ser una nena. Els infants a les gales solen patir moments així d'estranys. I mai se sap si és perquè no els han deixat manar prou o perquè els han deixat manar massa a l'hora de decidir. En tot cas, per si deixen de ser actors abans d'arribar a grans, algun adult s'hauria de preocupar que la foto que els queda per recordar temps d'èxits pretèrits fos bonica de revisitar. No se què deu pensar el mestre Valentino en veure la veta vermella que li han posat al vestit que ha fet a mida per a la jove Millie.
Taraji P.Henson
El color groc ha estat la gran coincidència de la nit. Un bon grapat d'actrius s'han decidit per la versió més violenta d'aquest color. Vagin a saber si impulsades per la força que els ha donat la jaqueta groga de Zara que tant va triomfar l'any passat. En tot cas, potser l'actriu Taraji P. Henson no ha estat de les que més bé l'ha lluit. A banda que el portava arrugat ja a la catifa vermella, la combinació que va fer amb un braçalet 'bling-bling' de reina del rap i un 'clutch' gens refinat no tenien res a veure amb aquest discret –pel patronatge, no pels talls ni pel color– Vera Wang. En conjunt, no el defensava bé. Només cal mirar com va posar. Li tocava a terra.