El Festival de Venècia reivindica el glamur
Penélope Cruz i Milena Smit, protagonistes de 'Madres paralelas', marquen tendència a la catifa vermella del festival
BarcelonaEls temps en què crèiem que la roba d'estar per casa s'imposaria a causa de la pandèmia han quedat en l'oblit. El retorn dels festivals de cinema presencials ha fet recuperar la il·lusió per la moda i Venècia està reivindicant aquests dies el retorn al glamur de la mà de les estrelles que estan trepitjant la seva catifa vermella. Aquest dimecres ho va fer el repartiment de Madres paralelas, la nova pel·lícula de Pedro Almódovar, amb Penélope Cruz al capdavant.
Cruz, fidel a Chanel, firma de la qual és imatge, va passar per la catifa vermella de la cerimònia inaugural amb un disseny de la col·lecció Tardor-Hivern 2021-2022 d'alta costura. El vestit, d'estil romàntic, destacava pel seu escot quadrat amb tirants amb volants, i per una part de baix voluminosa i obertures que deixaven veure una segona faldilla blanca que feia l'efecte d'uns enagos. Unes hores abans, per a la roda de premsa, Cruz havia triat un dels clàssics de Chanel: una jaqueta blanca i negra amb serrells que forma part de la col·lecció Resort 2022, presentada al maig.
Les seves companyes de repartiment no es van quedar enrere a l'hora d'enlluernar a la catifa vermella. Aitana Sánchez-Gijón va triar un vestit blau de Giorgio Armani Alta Costura que va combinar amb un collar de la col·lecció d'alta joieria Messika by Kate Moss. Però qui va generar més comentaris va ser Milena Smit, l'actriu revelació de Madres paralelas. La murciana, que va començar a ser coneguda arran del seu paper a No matarás, va lluir un atrevit model bicolor de Balmain. El disseny va destacar per una part superior blanca de coll xemeneia i màniga llarga i una part negra amb gran obertura a la banda del darrere. A més, el vestit tenia diversos talls cut out que permetien veure els tatuatges de l'actriu. La murciana, de 24 anys, va rematar el seu estilisme amb un pentinat efecte mullat i baby hairs (cabells curts situats a la part frontal d'on comença el pentinat).
Una altra de les més ben vestides del festival ha sigut la model Bianca Balti, que es va convertir en la protagonista de la nit inaugural del festival gràcies a un impactant vestit de color or de Dolce & Gabbana que forma part de l'última col·lecció de la firma, Alta Moda. Per acompanyar el vestit, asimètric i de gran volum, la model va triar unes arracades i un collaret d'estil barroc que encara donaven més majestuositat al seu look.
Dues veteranes de Hollywood com la directora neozelandesa Jane Campion i l'actriu britànica Helen Mirren han demostrat que els cabells blancs o amb canes són tendència, un fet que ja va anunciar Andie MacDowell en la seva aparició a l'últim Festival de Canes. A més de per les seves blanques i elegants cabelleres, Campion i Mirren també van destacar per la seva tria de vestits. La directora va cridar l'atenció amb un vestit negre tipus túnica amb incrustacions platejades, triat per assistir a la projecció de Madres paralelas. Per la seva banda, Mirren va apostar per Dolce & Gabbana amb un vestit turquesa de paillettes que portava una diadema a joc.
L'habitual elegància d'Isabelle Huppert també s'ha deixat veure a Venècia. Per al seu pas per la catifa vermella, Huppert va triar un disseny del 2005 de la col·lecció alta costura de Giorgio Armani, Armani Privé, de silueta columna. Resulta que es tracta del mateix model que va dur Emma Roberts a la festa de Vanity Fair dels Oscars del 2017.
En l'apartat masculí, Benedict Cumberbatch va desembarcar a Venècia lluint un estiuenc vestit de color blau cel de línies senzilles que va combinar amb camisa blanca i mocassins blau marí. En la selecció dels homes més elegants del festival destaquen Israel Elejalde, protagonista masculí de la pel·lícula d'Almodóvar, que va anar vestit de Dior Men per a l'estrena de la cinta, i el model Jon Kortajarena, amb esmòquing negre de Boss.