Dolce & Gabbana cancel·la una desfilada a la Xina per acusacions de racisme
Els consumidors critiquen la campanya de la firma per utilitzar tòpics sobre els xinesos
BarcelonaHavia de ser un gran espectacle, però poques hores abans de tenir lloc, Dolce & Gabbana va decidir cancel·lar la desfilada de Xangai, que s'havia de celebrar aquest dimecres. La firma va prendre aquesta decisió arran de la polèmica que van generar els vídeos per promocionar l'espectacle, que van ser titllats de racistes i sexistes. La gota que va fer vessar el got van ser els comentaris de Stefano Gabbana, que va qualificar la Xina de "país de merda".
Els vídeos de la campanya mostraven una model xinesa intentant menjar un plat de pasta italiana o un 'cannoli' amb bastonets xinesos. La campanya es va compartir a Weibo, l'equivalent xinès del Twitter, però, veient la reacció negativa dels internautes, la firma va retirar les imatges. Tot i així, el vídeo s'ha fet viral i es pot trobar en altres comptes.
La polèmica es va agreujar quan es va fer pública una conversa privada d'Instagram de Stefano Gabbana, en la qual el dissenyador feia referència a les crítiques per la campanya i, entre altres coses, deia que la Xina era un "país de merda". En altres missatges, també deia que els xinesos eren "ignorants" i "bruts". Gabbana ha assegurat que les seves xarxes socials han patit un atac informàtic i que els missatges publicats no els ha escrit ell.
Arran de la polèmica, diverses estrelles locals que havien estat convidades a la desfilada, com les actrius Zhang Ziyi i Li Bingbing, van anunciar que no hi anirien i van fer una crida a fer boicot a la marca. També diversos models que havien de participar en l'acte es van negar a fer-ho després dels polèmics vídeos.
Després de prendre la decisió de cancel·lar la desfilada, la firma de moda ha publicat una disculpa a les xarxes socials en la qual lamenta no haver pogut fer realitat el gran espectacle que havien preparat per a la Xina. "El nostre somni era portar a Xangai el nostre acte d'homenatge a la Xina, que explica la nostra història i la nostra visió", asseguren. Expliquen que era una espectacle "creat especialment amb amor i passió per a la Xina i la gent de tot el món que estima Dolce & Gabbana".
No és la primera vegada que la firma té problemes al país asiàtic. L'any passat va haver de retirar una campanya d'anuncis online que va provocar crítiques entre els usuaris, ja que mostrava una Xina subdesenvolupada.