Clara Courel: "De jove no hauria estat capaç de ser model, ara que soc gran, sí"
Periodista de moda i relacions públiques de Dominnico
Com va sorgir la proposta de desfilar per Dominnico?
— Més que una proposta, és que Domingo i jo ja som gairebé com família. Encara que soc la seva PR [relacions públiques] i cap de premsa, tenim una relació molt personal. Dominnico precisament és una marca que advoca per la inclusió i la diversitat, de tota mena d'edats i de cossos, i clar, de gent de més edat no hi havia ningú, i em va preguntar que per què no desfilava jo. Em va semblar una responsabilitat molt gran, però vaig acceptar. Al final a mi el que m'agrada és l'espectacle.
Vas estudiar periodisme i t'has dedicat a la professió gran part de la teva vida, t'havies imaginat mai que desfilaries en una passarel·la?
— Ara que ja vaig fent anys, m'adono que de jove no hauria estat capaç de ser model, però ara que soc gran, sí. Perquè em sento molt segura de mi mateixa. De jove tenia seguretat per treballar, però llavors, als 90, les top model eren d'una altra manera, eren models canòniques i jo mai vaig encaixar amb això. A més, ahir vaig estar amb les de la meva quinta com Nieves Álvarez, Judit Mascó i Laura Ponte i clar, jo les entrevistava, el meu camí llavors era un altre. A la meva època mai se m'hauria plantejat aquesta opció. A més, em sento molt inclosa amb tota la comunitat de Dominnico i totis som iguals.
Com definiries la marca de Dominnico?
— És una firma que té diferents valors, com la sostenibilitat. És una marca que executa totalment de forma artesanal, reutilitza restes d'estoc, si fan peces de pèl, és pèl reciclat, no es compra pèl d'animal nou. També és divers en tots els sentits, en talles, de gèneres, de persones, tothom hi està inclòs. Per últim, per damunt de les tendències per les quals aposta, Dominnico és una experiència de comunitat.
Com a dissenyador, mai s'ha separat de les seves reconeixibles ulleres. Com a amiga i companya seva de feina, qui diries que hi ha darrere les ulleres?
— S'amaga Domingo Rodríguez Lázaro, que és un noi molt senzill, bastant tímid i molt treballador. És una persona que sap treballar molt bé en equip i penso que és important recordar que és un noi que ve del no-res. Va marxar d'Alacant amb una maleta per estudiar moda a Barcelona i ha estat capaç d'aconseguir el seu somni. Ell de vegades no es creu que hagi vestit Beyoncé, Lady Gaga o Dua Lipa, elles eren les seves ídoles i ara és ell qui les vesteix. Jo penso que s'espanta de tot el que ha aconseguit i les ulleres el protegeixen.
Què diries que té la 080 que no tinguin altres desfilades?
És complicat respondre aquesta pregunta sent la presentadora oficial de la Madrid Fashion Week, però sí que és cert que l'energia que hi ha a Barcelona és molt diferent. Aquí hi ha una gran aposta per la diversitat, per portar premsa internacional i es preocupen molt que hi hagi grans prescriptors a través d'influencers i models, hi ha un molt bon càsting. Em recorda molt a les passarel·les internacionals de Londres per l'ambient internacional i la diversitat en la qual treballen les marques. M'encanta Barcelona i la 080 Barcelona Fashion és molt difícil d'igualar, es respira el futur de la moda.
Resum de la tercera jornada del 080 Barcelona Fashion
Aquest dimecres s’ha travessat l'equador de la 080 Barcelona Fashion amb un dia carregat de propostes que assenyalen el futur de la moda catalana. Per començar, la catalana Ariadna Massana ha inaugurat el dia desfilant la seva firma Alsedà, creada el 2023, amb una col·lecció anomenada DeConstruction inspirada en l’obra de Virgina Woolf. De fet, en els mateixos vestits de teles transparents s’han pogut llegir fragments de l’autora britànica.
L’esperit transgressor també s’ha representat a la passarel·la en una posada d’escena que ha anat més enllà de les desfilades habituals amb la intenció d’exposar l’alliberació de la dona.
Reparto ha estat la segona desfilada del dia i també ha seguit representant un imaginari distòpic similar al d’Alsedà. Diferents models de la passarel·la han desfilat amb missatges inscrits a la pell com Fashion victim (Victima de la moda) o END (FINAL), amb una clara crítica a la societat del consum. En general, tant la proposta d’Alsedà com la de Reparto han utilitzat colors grisosos amb tocs de vermell i teixits fluids.
En aquesta mateixa línia Fatima Miñana també ha representat la feminitat, però ho ha fet a través de l’obra pictòrica de l’austríac Egon Schiele. La dissenyadora ha volgut expressar els sentiments del dol i la pèrdua que es representen als quadres del pintor a través de les seves peces fosques i desestructurades. Una proposta en què el negre i els tons grisos han predominat a la passarel·la.
Els colors i brillantors han reaparegut a la passarel·la amb la proposta d'All that she loves. La col·lecció titulada Isla brava s'inspira en els colors i l’estètica de la Costa Brava, tal com es pot apreciar en l’aposta per uns dissenys de primavera-estiu plens de blaus, teixits sedosos i brillants. A diferència de les propostes que s’han vist aquests dies la dissenyadora Clara Esteve ha apostat per les ratlles, un patró que gairebé no s’havia vist a la 080 Barcelona Fashion.
Després ha estat el torn de Lemachet amb una proposta polida i estructurada emmarcada dins de la seva col·lecció Re-arrange, que vol ser un refugi per les noves masculinitats. The Label Edition ALLEGRA, inspirada en l’estil de la Riviera dels anys 70, fusiona l’elegància clàssica amb una energia carismàtica i moderna. Aquesta mirada al passat ha portat un esclat de color a la passarel·la amb peces de la col·lecció primavera-estiu estampades i plenes de colors càlids. Fidel a l’ADN de The Label Edition, les siluetes vaporoses i volums audaciosos han creat moviment i una gran expressió, sense perdre la practicitat i els dissenys atemporals de la firma.
Per tancar un dia trepidant, Dominnico ha omplert el Recinte Modernista de Sant Pau de curiosos i especialistes del món de la moda que volien veure les noves creacions del dissenyador instal·lat a Barcelona. Tons com el rosa, el vermell i el blau elèctric han sigut la parella cromàtica amb els blancs i negres al llarg de tota la col·lecció. Malgrat el replantejament que ha suposat l’arriscada col·lecció, el dissenyador ha estat fidel als seus materials habituals com el cuir, el denim i el pèl reciclat.