El primer calendari d'advent de Chanel porta més polèmica que regals
La marca incendia les xarxes amb les sorpreses de baix nivell del seu calendari, que costa més de 800 euros
BarcelonaLa marca francesa de moda Chanel, amb motiu del centenari de la mítica fragància Chanel n.5, ha posat a la venda un calendari d'advent molt especial, dissenyat amb la silueta del flascó del famós perfum, en la primera vegada que la marca fa un paquet nadalenc d'aquest tipus. Es tracta d'un calendari que fa el compte enrere per a aquestes festes amb 27 caixes numerades del 5 al 31 de desembre –primera anomalia, ja que normalment aquests calendaris van de l'1 al 24 de desembre– en les quals cada dia es poden trobar diferents sorpreses.
Però la gran sorpresa ha vingut quan aquest cap de setmana un vídeo de Tik Tok que s'ha fet viral, amb més de 17 milions de reproduccions, mostrava la decepció i la indignació d'una influencer després de veure el que hi havia dins de les caixes. Es tracta d'Elise Harmon, una tiktoker de Califòrnia que va compartir a través del seu perfil de TikTok el calendari que havia comprat a Chanel. A primera vista, i tenint en compte que costa 825 dòlars, semblava que tot aniria bé i que els productes de dins serien tots de luxe. Però res va ser com esperava. En el seu primer vídeo obria una de les caixes i hi trobava uns adhesius davant els quals ella només deia: "Això ha de ser una broma, és una broma". Per compensar-ho, el següent regal era una crema de mans.
Els vídeos de Harmon van crear tal expectació que els següents dies va anar publicant-ne més obrint altres caixes, on trobava coses com un perfum de mida reduïda, un pintallavis, una crema de cos (però amb un envàs tan petit que comentava "Espero que hi hagi prou crema per al meu braç esquerre")... Per les decepcions van arribar amb altres vídeos amb comentaris que també ho criticaven, ja que els regals eren coses com un imant de nevera, unes enganxines, un flipbook, un mirall o un pin.
Bruno Pavlovsky, president de moda de Chanel SAS, ha contestat a la polèmica assegurant que la marca no esperava aquestes reaccions i molt menys aquesta polèmica amb el llançament del seu primer calendari d'advent. "És una controvèrsia una mica penosa, perquè no és el que Chanel intentava fer", ha dit Pavlovsky en declaracions al diari Women‘s Wear Daily.