Anna Wintour assegura que el coronavirus tindrà efectes "catastròfics" en el sector de la moda
L'editora de 'Vogue' afirma que en pot sorgir una nova indústria, menys contaminant
![Anna Wintour sortint d'una desfilada de moda](https://static1.ara.cat/clip/da110e1d-c380-4006-abf3-2fde4cd2dee0_16-9-aspect-ratio_default_0.png)
BarcelonaL'editora en cap de la revista Vogue i directora creativa de Condé Nast, Anna Wintour, assegura que els efectes del coronavirus sobre el món de la moda estan sent "catastròfics", i afirma que la pandèmia ha devastat tant dissenyadors emergents com les grans marques. "Crec que realment està posant en pausa la indústria. [...] Crec que tothom s'està replantejant què representa el món de la moda, què significa i què hauria de ser", ha dit Wintour en una entrevista amb el CNBC, el canal econòmic i financer de la NBC.
Wintour va fer referència a les recents fallides declarades per la cadena de grans magatzems de luxe Neiman Marcus o per J.C. Penney, que ja es trobaven en un estat econòmic precari a l'inici de la pandèmia. "Són els petits negocis, ja siguin de luxe o accessibles, els que ho estan passant malament perquè no tenen cap font d'ingressos", ha afegit.
Per aquesta raó diu que Vogue i el Consell de Dissenyadors de Moda d'EUA (CFDA) s'han associat amb Amazon per llançar un aparador virtual centrat en el treball de dissenyadors petits i mitjans. Aquesta iniciativa s'afegeix a la ja llançada per la revista i la CFDA per concedir subvencions als que s'estan veient afectats per la pandèmia, anomenada A common thread. "És una oportunitat per a la indústria per ajudar aquesta gent i fer-los entendre que hi ha un futur per als joves creadors i que no hauran de tancar", afirma Wintour, que afegeix que Amazon ja ha donat 500.000 dòlars a la iniciativa.
La britànica, que lidera la revista Vogue des del 1988, va assegurar, a més, que el coronavirus alterarà la manera com la gent consumeix moda, amb un ull posat en la sostenibilitat i "el valor del que estan comprant, indiferentment del seu preu". "Crec que és una oportunitat per a tothom per frenar, produir menys i aconseguir que el món s'enamori de la creativitat i tingui passió per la moda. I potser posar menys èmfasi en les coses que es mouen tan ràpid", conclou.