Triomf francès a les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme
L'equip Yamalube Folch Endurance, guanyador del 2013, ha hagut d'abandonar de matinada després de liderar la cursa durant 11 hores. Dels 46 equips que van prendre la sortida, només han acabat la cursa 33
BarcelonaLa 20a edició de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme ha tingut com a guanyador al Team Hallmotos02 Endurance amb 729 voltes. Sobre el podi del Circuit de Barcelona-Catalunya, l'equip francès ha estat acompanyat pels catalans del DR Racing Endurance Motorsport i els també francesos del Tecmas Endurance, segon i tercer respectivament.
Una prova tan llarga mai està exempta de sorpreses i enguany, la més important ha estat l'abandonament del Yamalube Folch Endurance, després de liderar la cursa amb comoditat durant gairebé 11 hores. Als boxes de l'equip de Reus s'han encès tots els llums d'alarma cap a les 2 de la matinada, moment en què la seva Yamaha tenia problemes d'embragatge. Tots els esforços mecànics resultaven en va i els pilots David Checa, Arturo Tizón, Olivier Four i Pedro Luis Vallcaneras havien de dir adéu a les il·lusions de revalidar el triomf del 2013. La seva novena victòria a la prova catalana haurà d'esperar doncs a una propera edició.
El seu relleu al capdavant de la general l'ha agafat l'equip francès Team Hallmoto02 Endurance, habitual a les darreres edicions del campionat del món de resistència i segon classificat al Circuit l'any passat. Els seus pilots Camille Hedel, David Dumain, Adrien Ganfornina i Lucas de Carolis s'han mostrat molt regulars des que va arrencar la cursa a les 3 de la tarda d'aquest dissabte i han portat la seva Kawasaki ZX10R fins a la victòria absoluta i de la categoria SST1.
Darrere d'ells han rodat gairebé tota la cursa els seus compatriotes del Tecmas Endurance: Dominique Platet, Clive Rambure, Barbara Collet i Clément Chevrier, amb una BMW S1000RR. Però quan restava menys d'una hora, l'equip DR Racing Endurance Motorsport de Sabadell l'ha avançat i s'ha fet amb el segon lloc, culminant una remuntada èpica. El pilots Víctor Casas, Josep Monge, Antonio José Alarcos i Alejandro Martínez, que havien patit un inici de cursa força accidentat, s'han convertit en els grans animadors dels darrers instants amb una conducció molt agressiva. Amb la seva BMW S1000RR han dominat la categoria 0-SBK, amb un total de 723 voltes, només dues més que el Tecmas, tercer absolut i primer d'EWC.
També ha estat molt emocionant la lluita per la quarta plaça que finalment ha aconseguit l'equip de Ripollet 38 Team Competició amb els pilots Josep Dulcet, Joan Ramón Ribelles, Joan Mateu Riutort i Sergi Castilla (Kawasaki ZX10R 1000 O-SBK). Cinquè i a només una volta, ha acabat el Monlau Repsol Technical School. Els seus pilots Massimiliano Chetry, Joan Zamorano, Enric Saurí i Marc Creu s'han fet també amb el segon lloc de SST1, sobre la seva Kawasaki ZX-10 1000 preparada pels alumnes del centre de formació català com a projecte de graduació.
Dels 46 equips que prenien la sortida dissabte a les 3 de la tarda, han aconseguit classificar-se 33.