FÓRMULA 1 - GP DE LA XINA

Tres fronts oberts en les tres primeres curses

Hamilton, Alonso i el sistema de qualificació marquen l’inici de campionat

Lewis Hamilton parlant amb els seus enginyers de Mercedes. El pilot va tenir un problema al DRS i començarà últim al GP de la Xina.
Martí Molina
17/04/2016
2 min

BarcelonaTot just passem pel tercer Gran Premi de Fórmula 1 i la temporada ja ha deixat situacions controvertides. D’entrada, l’inici fluix del vigent campió, Hamilton, superat clarament pels seus companys d’equip i que, per acabar-ho d’adobar, comença des del fons de la graella a la Xina. Després, el rendiment de Fernando Alonso, castigat p er l’accident de la primera cursa, inhabilitat per participar a Bahrain i desafortunat a la qualificació de Xangai. I, finalment, el fracàs del nou sistema d’entrenaments, motiu de discòrdia entre els equips, l’organització i els aficionats i que s’ha hagut de suspendre després de dos intents fallits.

El Gran Premi arrenca aquest matí (8.00 h, Movistar+) amb Hamilton des de la 22a posició. El britànic, tricampió del món, està tenint un inici de curs per oblidar i veu amb recel com el seu company de Mercedes, Nico Rosberg, domina amb certa autoritat el certamen. Hamilton no està fi en les sortides i a Bahrain ho va pagar car: va quedar relegat al mig del pilot al primer revolt que el va deixar sense opcions de victòria.

No és un problema general, només petits detalls que condicionen el rendiment i la posició final. L’últim d’ells a la Xina: ja acumulava una penalització de cinc posicions per haver substituït la caixa de canvis i a més a més va patir un problema mecànic amb el DRS que li va impedir participar amb normalitat als entrenaments. La conseqüències és que avui comença l’últim i amb l’obligació imperiosa de remuntar posicions per deixar escapar el mínim de punts possibles al campionat. La mala sort de Hamilton contrasta amb el bon moment de Rosberg, autor de dues poles i de les dues primeres victòries que li serveixen per encapçalar el certamen.

Tampoc està travessant un bon moment Fernando Alonso, que completa el seu viacrucis particular al volant del McLaren. L’any passat va ser nefast i aquesta temporada, quan semblava que el monoplaça britànic havia fet un pas endavant considerable, un accident en la primera cursa el va deixar fora de combat, amb una costella trencada i una afectació lleu al pulmó que li van impedir córrer al golf Pèrsic.

Tot i l’infortuni, les sensacions comencen a ser positives per al bicampió asturià. A Bahrain, els McLaren van demostrar que havien recuperat la competitivitat i a la Xina van ser a un pas de passar el tall de la Q3. Només l’avaria de Hulkenberg, que va provocar una bandera vermella, va avortar l’intent de volta ràpida d’Alonso -i del seu company Button- i van quedar-se en el 12è i 13è lloc, respectivament.

L’últim punt de conflicte va ser el del sistema de qualificació, renovat aquesta temporada i desterrat després de dues proves. L’intent d’eliminar pilots cada 90 segons va resultar encara més beneficiós per als favorits i perjudicial per als dèbils. La F1 va decidir donar una segona oportunitat a Bahrain però finalment va retornar als orígens a la Xina. Entre el canvi i la pluja, els entrenaments d’ahir van ser més imprevisibles que mai: Hamilton va ser últim, Vettel (Ferrari) va cometre un error i va caure fins a la quarta posició i el Red Bull de Daniel Ricciardo es va colar fins a la segona posició a la graella de sortida.

stats