Esports29/11/2012

L'esport català es reinventa: del 'Made in Spain' al 'Made in Barcelona'

Els membres de l'Indescat han explorat els nous camins de negoci que les empreses del sector esportiu busquen per fer front a la crisi i han destacat que la marca Espanya ha deixat de funcionar

àlex Gozalbo
i àlex Gozalbo

BarcelonaA Catalunya existeixen més de 500 empreses vinculades al món de l'esport, que representen una facturació de més de 4.000 milions d'euros i més de 20.000 llocs de treball. Des de fa dos anys algunes d'elles formen part d'Indescat, el clúster català de la indústria de l'esport, que aquest dijous ha celebrat la seva assemblea de socis i una taula rodona per analitzar noves oportunitats de negoci.

Els membres de l'Indescat han explorat els nous camins de negoci que les empreses del sector esportiu busquen per fer front a la crisi i han destacat que la marca Espanya ha deixat de funcionar.

"Espanya no ens afavoreix a nivell de marca. Actualment Barcelona i Catalunya sonen millor", ha explicat David Camps, director general d'Original Buff. "Barcelona és una marca que funciona", ha afegit Joan Porcar, conseller delegat d'Alesport.

Cargando
No hay anuncios

Segons Anna Pruna, ex secretària general de l'Esport i 'partner director' del Grup Eurofitness, "Barcelona és un referent amb credibilitat. És més fàcil anar pel món amb la marca 'Made in Barcelona' que amb 'Made in Spain'. Barcelona és la cinquena millor ciutat europea per fer negocis i des dels Jocs Olímpics del 92 la seva influència ha augmentat".

Pere Munar, 'area manager' de Sport Nutrition de Bioiberica, ha destacat la importància de tenir "esportistes catalans que són referència a tot el món". "El següent pas és buscar una altra empenta per a l'esport com la que van significar els Jocs Olímpics del 92", ha explicat en una taula rodona moderada per Xavi Esteve i organitzada al Centre d'Interpretació Barcelona World Race.

Cargando
No hay anuncios

Els quatre ponents de la taula rodona han destacat que la clau és identificar les noves oportunitats de negoci que existeixen al voltant del món de l'esport, així com la necessitat d'internacionalitzar les propostes.