OPINIÓ

Quan tot se soluciona als despatxos

Dovizioso-Márquez, un duel  camí de convertir-se en un clàssic
i Nuria García
23/03/2019
2 min

BarcelonaLa temporada de MotoGP ha començat d’allò més entretinguda, amb molta emoció a la pista. El Gran Premi de Qatar de fa quinze dies ens va permetre tornar a viure una lluita cos a cos entre Marc Márquez i Andrea Dovizioso. Una lluita que promet, comptant que queden moltes curses per córrer. L’italià va guanyar la primera batalla, tot i que el seu triomf va quedar en suspens per una reclamació que van fer els equips Honda, Suzuki, Aprilia i KTM per un element que incorporaven les Ducati sota el basculant. El dubte (i és el que el Tribunal d’Apel·lació de la Federació Internacional de Motociclisme ha de determinar) és si aquest element és aerodinàmic (com diuen la resta d’equips) i, en aquest cas, estaria prohibit, o bé si només serveix per refrigerar, com ha reiterat des de llavors l’equip italià. “La nostra feina compleix perfectament les normes tècniques i no veiem motius pels quals el Tribunal d’Apel·lació pugui decidir de manera diferent”, deia Gigi Dall’Igna, director general de Ducati, a la web oficial del campionat.

Divendres el Tribunal d’Apel·lació va cridar a declarar representants dels equips. El que seria ideal és que el tema quedés tancat abans del Gran Premi de l’Argentina, previst per a finals de la setmana vinent. Però previsiblement, com passa en aquests casos, el perdedor d’aquesta primera batalla (que té cinc dies per recórrer la decisió), anirà al Tribunal d’Arbitratge Esportiu (TAS), que dilatarà encara més la decisió definitiva. Així, en cas que el TAS es reuneixi d’urgència, anirien contra rellotge per aclarir el tema abans que tornin a rugir els motors al circuit Termas de Rio Hondo, divendres vinent, amb la disputa dels primers entrenaments lliures.

A la Fórmula 1 estem més acostumats que les decisions dels comissaris s’endarrereixin i que, per tant, la classificació final d’una cursa no sigui oficial fins unes quantes hores més tard que els pilots s’hagin ruixat amb cava dalt del podi. Amb el pas dels anys la presa de decisions s’ha agilitzat i gairebé sempre acostumen a solucionar les reclamacions amb més celeritat. Però a MotoGP no. Què passarà si els jutges de la FIM donen la raó a Ducati? Les altres marques aniran al TAS, però si la resolució del TAS no arriba a temps, ¿l’equip italià correrà a l’Argentina, de nou, amb l’element que ha suscitat la polèmica? I llavors, què faran? Els pilots podrien anar sumant punts provisionals, que a la llarga podrien provocar un bon enrenou per definir la classificació final del Mundial de MotoGP.

La solució és complicada, però cal posar-se les piles pel bé de la competició. Un Mundial deslluït i decidit als despatxos crec que no interessa a ningú, ni als organitzadors, ni als equips i molt menys als aficionats.

stats