Rosberg brilla a Singapur i recupera el liderat del Mundial
L’alemany tanca un gran cap de setmana amb un triomf lluitat
BarcelonaLes estadístiques asseguren que qui guanya a Singapur acostuma a guanyar el Mundial aquell any. Ahir, il·luminat per les llums del traçat de Marina Bay, Nico Rosberg va brillar per aconseguir un triomf que li permet recuperar el liderat del Mundial. Un triomf lluitat en un circuit que fins ara se li havia resistit. És el tercer triomf consecutiu per a l’alemany, que després de l’aturada de l’estiu està demostrant una gran solidesa a la pista. “Estic molt emocionat amb aquesta victòria. M’agrada guanyar a Singapur, és el primer cop que guanyo aquí, aquest circuit no m’havia tractat bé en el passat”, va reconèixer l’alemany.
Malgrat que va dominar la cursa de principi a final, no va ser una cita plàcida per a Rosberg, que primer va haver de lluitar amb el sobreescalfament dels frens i després amb Daniel Ricciardo. L’australià de Red Bull va canviar d’estratègia a última hora i, amb neumàtics frescos, va intentar discutir el triomf a Rosberg: a les 13 últimes voltes, els 25,5 segons d’avantatge que l’alemany de Mercedes tenia al capdavant de la cursa es van quedar tan sols en mig segon, i Niki Lauda, director de Mercedes, patia des del box veient com Ricciardo s’acostava perillosament. “Jo no he canviat l’estratègia, han sigut ells”, va reconèixer a la roda de premsa un rialler Rosberg, assenyalant Ricciardo. L’alemany va mantenir-se en pista i va apostar per dues aturades. I va fer bé, ja que si hagués decidit entrar a boxs per tercer cop segurament no hauria celebrat la seva primera victòria a Singapur.
Rosberg va recuperar un liderat que havia deixat escapar gràcies a la remuntada de Hamilton. El britànic, ahir, tan sols va poder ser tercer després d’encertar l’estratègia i deixar pel camí Kimi Räikkönen: el finlandès semblava que tingués assegurada la tercera posició, però l’equip el va fer entrar a boxs per tercer cop -just una volta més tard que Hamilton- i allà va enterrar les seves opcions de ruixar-se amb cava. Hamilton, com Rosberg, també va tenir problemes amb els frens: el britànic va patir per refrigerar-los fins que, superat l’equador de la cursa, el seu enginyer li va dir que ja podia utilitzar tota la potència del motor. Va ser llavors quan es va veure el millor Hamilton, malgrat que llavors Rosberg i Ricciardo ja estaven massa lluny. Cinquè va acabar Sebastian Vettel, que va remuntar des de la cua de la graella.
Entre les altres lluites que hi va haver durant la cursa, una de les més aferrissades va ser la que van protagonitzar Max Verstappen i Daniil Kvyat. El rus, que va començar la temporada a Red Bull i va ser relegat a Toro Rosso en benefici de Verstappen, va decidir plantar cara a la pista i no deixar que l’holandès l’avancés amb facilitat, tancant-li la porta diverses vegades, cosa que va fer desesperar el jove talent de Red Bull.