RCD Espanyol

L’Espanyol serà el primer club de la Lliga que acceptarà pagaments amb criptomonedes

L'entitat blanc-i-blava firma un acord de patrocini amb Crypto Snack

Crypto Snack, nou patrocinador de l'Espanyol fins al 2025
09/05/2022
3 min

BarcelonaL'Espanyol fa un pas més en el món de la tecnologia blockchain. Després d'entrar en el negoci dels fan tokens de la mà de Bitci, l'entitat blanc-i-blava ha presentat aquest dilluns un acord de patrocini amb l'empresa Crypto Snack fins al 2025. Fruit de l'acord amb aquesta marca nascuda a Tallinn (Estònia), però que té les oficines centrals a Barcelona, l'Espanyol es convertirà en el primer club de la Lliga en acceptar pagaments amb criptomonedes per als serveis que ofereix als seus socis i abonats. L'entitat blanc-i-blava treballa per fer-ho possible, si bé de moment no suposarà cap avantatge econòmic per als socis i aficionats.

La intenció del club és que, a partir de la temporada vinent (2022-23), les criptomonedes siguin un nou mitjà de pagament per a accions tan comunes com ara fer efectiu el pagament de l'abonament, comprar entrades o qualsevol altre producte que s'ofereixi al RCDE Stadium. "És una innovació en un camp encara força desconegut però que esperem que serveixi per anar explorant nous camins en el camp del cripto", ha explicat el CEO del club, Mao Ye Wu.

La marca de Crypto Snack tindrà presència en els pantalons dels partits, les samarretes d'entrenament i també en les equipacions dels equips de e-sports del club. D'altra banda, aquesta empresa treballarà per arrossegar esdeveniments del sector de les criptomonedes i del blockchain cap a Cornellà-El Prat, que aspira a convertir-se en un punt de trobada per a les firmes d'aquest món. La celebració d'esdeveniments a l'estadi, més enllà dels concerts, és una altra font d'ingressos per a un Espanyol que aspira a créixer comercialment. L'empresa oferirà formacions als aficionats interessats en conèixer els usos d'aquesta tecnologia.

El precedent de Power8, empresa xinesa que va ser denunciada per una estafa piramidal i que va acabar trencant l'acord de patrocini de l'estadi i de la samarreta, ha planat sobre la presentació d'aquest nou acord, però des de l'Espanyol han deixat clar que tenen confiança amb aquesta nova marca. "Els acords de patrocini, i més si és d'un sector no tradicional, comporten incerteses, però hem buscat la màxima informació possible del sector, de l'empresa i dels seus directius. Posem en valor que les seves oficines centrals siguin a Barcelona, perquè això ens permet una millor interacció i un millor control de com evolucionen", ha apuntat el director de màrqueting de l'Espanyol, Toni Alegre.

Amb aquest vincle, ha explicat Alegre, l'Espanyol procura "no deixar passar oportunitats de creixement" i reforça el lligam amb un sector emergent que encara està pendent de regulació. L'acord amb Snack Crypto se situa, a nivell jeràrquic, entre els vuit principals patrocinis del club. Malgrat que no n'han transcendit les xifres, el patrocini podria moure's entre el mig milió i el milió i mig d'euros anuals. Segons ha pogut saber l'ARA, l'Espanyol ja ha cobrat, per avançat, una part dels diners corresponents als primers mesos de patrocini.

"Ningú pot assegurar la continuïtat de RDT"

A banda de l'acord de patrocini, Mao Ye també ha valorat altres qüestions de l'actualitat esportiva, començant per abordar si Chen Yansheng anunciarà qui dirigirà l'àrea esportiva i la banqueta espanyolista el curs vinent. "La preocupació del president és sobre la feina que cal fer, per sobre dels noms de les persones que la fan. És una planificació del club i dels equips de treball, no d'una persona", ha assegurat el director general del club, que no ha volgut donar pistes sobre el futur de Rufete ni de Vicente Moreno. "La planificació ja s'està fent. Chen i Rufete parlaran de qüestions personals un cop s'aconsegueixi la permanència matemàtica, però això no tindrà res a veure amb la planificació esportiva", ha aclarit.

Mao també s'ha referit al futur de RDT: "Ningú pot assegurar la seva continuïtat a l'Espanyol, perquè hi ha una clàusula de sortida. Si algú l'exerceix, poc podrem fer". El discurs en públic del club sobre el madrileny, per tant, no ha canviat des del gener: si algú vol el davanter, haurà de posar sobre la taula 75 milions d'euros. No ha aclarit si s'asseurien a negociar una xifra inferior a la de la clàusula. L'executiu, això sí, ha tret ferro a les diferències entre el tècnic i el punta: "No s'han d'exagerar fets puntuals i visibles. En qualsevol entorn de relacions personals hi poden haver discrepàncies. És normal que n'hi hagi dins d'un vestidor, que és una família".

El director general de l'Espanyol ha anticipat que no esperen ampliacions de capital de cara a aquest estiu que puguin donar més marge econòmic pel que fa a salaris i reforços, com va passar ara fa un any, quan Chen va capitalitzar 38 milions d'euros de préstec en accions.

stats