L’Espanyol perd la por als lleons
Els blanc-i-blaus sumen un punt en un partit sòlid davant l’Athletic que els permet acabar la jornada fora del descens


BarcelonaL’Espanyol perd la por als lleons. Els blanc-i-blaus van sumar un punt davant l’Athletic Club (1-1) en un partit en què van avançar-se gràcies a un gol de murri de Roberto Fernández que va neutralitzar Sancet al tram final. Cornellà-El Prat va tornar a ser un fortí per assecar un dels equips més en forma de la Lliga i firmar un empat que manté els de Manolo González una setmana més fora del descens, a un punt del València.
L’Espanyol tenia clar que no podia perdre l’ordre davant d’un dels atacs més perillosos del campionat. Manolo González va recuperar Urko en un doble pivot al costat de Lozano, amb Král lleugerament més avançat. La idea era clara: no deixar pensar amb claredat Sancet, un dels jugadors més inspirats de l’Athletic. El guió va funcionar i va provocar que els bascos busquessin alternatives per les bandes. Allà, Omar va tornar a excel·lir neutralitzant un Berenguer que a la primera volta havia desmuntat a plaer la defensa blanc-i-blava.
Més problemes va tenir Romero, que va necessitar l’ajuda de Cabrera per assecar un Iñaki Williams que, un cop més, va tornar a denunciar un episodi de racisme a Cornellà-El Prat. Aquest cop, però, la víctima no va ser ell. "Li han dit puto moro a Maroan en un córner", va explicar el capità de l'Athletic després del partit. L'episodi va produir-se cinc anys després que una dotzena d’espectadors li dediquessin insults d’aquest tipus. El partit es va aturar uns minuts, i tot seguit l’Espanyol va censurar els fets. “Condemnem rotundament, de nou, qualsevol mostra de racisme als camps de futbol”, va escriure en una piulada.
A diferència del que va passar a San Mamés, aquest cop la defensa espanyolista va aconseguir imposar-se a l’atac dels lleons. Els d’Ernesto Valverde van tenir el domini de la pilota, però la possessió no els va servir gaire per fer mal al conjunt periquito, que fa algunes setmanes que ha millorat significativament les seves prestacions defensives: des de la desfeta a Montilivi del 23 de novembre, només un dels deu rivals posteriors, la Reial Societat, li ha marcat dos o més gols. El pla defensiu de Manolo González va tornar a funcionar gràcies a la solidaritat i generositat de tot l’equip. I si tot fallava, allà hi havia Joan Garcia per refusar amb una gran mà els xuts de Maroan i Iñaki Williams sota l’atenta mirada del seleccionador espanyol Luis de la Fuente, present a la llotja de l’RCDE Stadium.
La gran mancança dels locals va tornar a ser, un partit més, la capacitat per generar perill i finalitzar-lo amb encert. Durant força minuts va tornar a enyorar un migcampista amb bon peu que filtrés passades per dins, ja que tot el perill es va concentrar pels costats. Amb tot, qui va tenir més ocasions al primer temps va ser l’Espanyol, que va aconseguir fabricar-se algunes opcions interessants en diversos contraatacs. Jofre va provar els guants d’Unai Simón amb un xut escorat, mentre que Puado i Romero ho van intentar amb dues rematades desviades.
Roberto Fernández firma un gol de murri
El pla de partit no va canviar a la represa: l’Athletic va continuar intentant encerclar l’Espanyol a la seva àrea, però als blanc-i-blaus no els va tremolar el pols i van mantenir l’ordre defensiu. A més, van fer un pas endavant. Roberto Fernández, el més llest de la classe, va treure petroli després de pressionar Unai Simón, que va adormir-se controlant una pilota a la seva àrea petita i no va adonar-se que li podien pispar la cartera. Una badada que sortirà als resums de la jornada, i que l’astúcia del punta andalús va saber castigar firmant el seu segon gol amb l’Espanyol.
Ernesto Valverde va moure fitxa donant entrada a Nico Williams i altres peces per intentar trencar el mur espanyolista. Manolo González també ho va haver de fer, en aquest cas per necessitat: uns problemes físics d’Urko que van despullar el mig del camp. Sense el migcampista basc, l’Espanyol va perdre presència per dins, fet que va aprofitar l’Athletic per empatar, a un quart d’hora del final, amb una rematada afortunada de Sancet que Calero va desviar amb el cul. Els lleons van despertar en el tram final, però l’Espanyol no es va espantar amb el seu rugit i va acabar conservant l’empat.
Espanyol 1 - Athletic Club 1
- FITXA TÈCNICA DEL PARTIT
- Espanyol: Joan Garcia; Omar, Kumbulla, Cabrera, Romero; Jofre (Roca, 79’), Král, Lozano (Expósito, 79’), Urko (Calero, 67’), Puado (Pere Milla, 89’) i Roberto Fernández (Veliz, 79’). Entrenador: Manolo González
- Athletic Club: Unai Simón; Gorosabel (De Marcos, 70’), Vivian, Yeray (Paredes, 70’), Yuri; Prados (Vesga, 65’), Jauregizar, Iñaki Williams, Sancet, Berenguer (Nico Williams, 65’) i Maroan (Guruzeta, 79’). Entrenador: Ernesto Valverde
- Gols: 1-0 Roberto Fernández (63’), 1-1 Sancet (77’)
- Àrbitre: Cuadra Fernández (Comitè Balear)
- Targetes grogues: Yeray (5’), Urko (46’)
- Targetes vermelles: cap
- Estadi: RCDE Stadium, 26.645 espectadors