Ral·lis

El RACC presenta un ral·li 'mixt' i amb espectacle assegurat per tancar el Mundial

El nombre d'inscrits s'eleva fins als 74 en una prova que tindrà un tram urbà (que combinarà asfalt i terra) i que sortirà des de l'avinguda de la Catedral de Barcelona

Presentació del Rally RACC Catalunya-Costa Daurada
M. Molina
24/10/2012
3 min

BarcelonaSébastien Loeb ja és matemàticament campió del món de ral·lis, però no per això l'última prova del Mundial deixarà d'oferir espectacle als aficionats d'aquesta disciplina de motor. La 48a edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada (que s'ha presentat aquest dimecres a la seu del RACC, a Barcelona) manté el format 'mixt' (asfalt i terra) de la temporada passada, però surt des de Barcelona i tindrà un tram urbà pel passeig Marítim i la platja de Salou.

Més enllà de les novetats, la notícia positiva d'aquest ral·li és que el nombre d'inscrits s'ha tornat a incrementar, després de dos anys a la baixa. En aquesta edició, que començarà el dijous 8 de novembre i s'acabarà el diumenge següent, el total d'inscrits s'eleva fins als 74, "una xifra que s'acosta a la de fa tres anys", explica Amant Barfull, director de la prova, que també ha destacat que el Catalunya-Costa Daurada "és l'únic ral·li del Mundial que puntua a totes les subcategories (S2000, Producció i Academy)".

L'acte de presentació també ha comptat amb la presència de l'excopilot Luis Moya, que ha avalat la prova catalana i n'ha destacat que s'esforci per presentar novetats. "El 'Catalunya' sempre és bo, és dels millors ral·lis del món. Cada any innova, està organitzat de manera extraordinària, els pilots s'hi senten còmodes i els agrada venir", comenta.

Sortida des de Barcelona

Una de les novetats d'aquesta edició del RallyRACC és que la sortida oficial, que es fa el divendres 9, serà a Barcelona, concretament a l'avinguda de la Catedral. "Els pilots avançaran pel portal de l'Àngel fins a arribar a plaça Catalunya, i d'allà ja marxaran cap a Salou", ha explicat Barfull, que confia que amb aquesta innovació els aficionats puguin gaudir del ral·li "de més a prop".

"És important que el ral·li comenci a Barcelona, com és important que comenci en ciutats grans, en general", ha explicat Moya. "Això ajuda a fer-ne difusió. Hi ha molta gent que no pot desplaçar-se als trams, i així tenen el ral·li a la vora. A més, no és una cosa de cinc minuts, sinó que s'hi estaran tota la tarda i veuran els pilots", ha afegit l'excopilot i dues vegades campió del món, que ja ha deixat anar una possible innovació per a l'any vinent: "Li vaig dir a l'Amant (Barfull) que trobava a faltar un tram urbà per Barcelona, i em va dir que ja ho tenia pensat, però que potser ho deixava per a l'any vinent".

Un tram urbà per Salou

Després del 'shakedown' (tram inicial, que serveix per definir l'ordre de sortida dels pilots) i de la sortida oficial de dijous, divendres començaran els trams cronometrats. En aquest primer dia la prova recorrerà trams de terra.

A més, hi haurà un tram que combinarà asfalt i terra, "una cosa que només passa en aquest ral·li", destaca Barfull, que assegura que amb aquesta iniciativa es garanteix l'espectacle perquè "els cotxes estan preparats per córrer sobre terra, i quan van per l'asfalt llisquen més".

L'últim tram d'aquest divendres serà el de Salou, de dos quilòmetres, i que passarà pel passeig Marítim de la localitat i per la platja.

En aquest ral·li Catalunya-Costa Daurada també destaca "el tram d'asfalt més llarg del Mundial", ha comentat Amant Barfull. És el del Priorat (es disputarà dissabte), que té gairebé 46 quilòmetres i que els pilots "diuen que és el millor tram d'asfalt del Mundial", segons el director de la prova.

stats