Motor

La nova aventura d'Isidre Esteve al Dakar

El pilot català presenta el seu cotxe per a la cursa que comença a Gidda d'aquí menys de vint dies

Isidre Esteve i Txema Villalobos, pilots Repsol del Dakar
13/12/2021
2 min

MadridIsidre Esteve és un pilot especial. Ell és diferent, i no ho és perquè pateixi una discapacitat, sinó pels valors que representa i defensa dins i fora del cotxe. Per sisena vegada, el d'Oliana tornarà a conduir per les dunes i deserts en el Dakar. La competició de motor més dura del món, que comença el dia 1 de gener a l'Aràbia Saudita, serà l'escenari d'una nova actuació del pilot, que, juntament amb Repsol, continuarà engrandint la seva llegenda sobre les quatre rodes.

"Faig el que m'agrada i em sento un privilegiat per poder-ho fer", admetia Esteve per obrir la presentació de l'equip que l'acompanyarà en aquesta nova aventura. El pilot és perfeccionista, realista. Conscient de les seves limitacions, ha aconseguit adaptar el seu cotxe per treure el màxim suc als seus coneixements. Tot un grup humà l'ha ajudat i acompanyat per treure el rendiment ideal al seu Toyota. Per triomfar cal insistir i aquesta és la màxima que Esteve, amb el seu staff, personifica. Els resultats tenen una importància relativa. "La competició és molt més que una posició", ha recalcat el pilot.

Cotxe d'Isidre Esteve i Txema Villalobos per al Dakar.

La cursa començarà el primer dia de l'any. D'aquí menys de vint dies, Gidda donarà el tret de sortida a la competició, que tant Esteve com el seu copilot, Txema Villalobos, esperen "igual de competitius que la resta de la temporada" sense posar-se una meta pel que fa a posició, a diferència de l'any passat. "En l'última edició no vam fer un bon Dakar, però estic segur que som més ràpids i tenim molta confiança. La cursa ha canviat molt en els últims deu anys. Ara és molt més competitiva, amb molts més pilots i més cotxes. Haurem de veure com ens afecta el nou recorregut, però el més important és la confiança, i això ho tenim", ha ratificat el pilot català. Són més de 8.000 quilòmetres i més del 70% del recorregut és inèdit. "Serà exigent igual que sempre. El segon dia de la cursa ja és una marató, no ho havíem vist mai", ha afegit.

"No ens agrada queixar-nos. Si hi hagués una categoria diferent per a mi, no hi correria. M'agrada resoldre els problemes com la resta de pilots", ha confessat el pilot. "A vegades noto com si em faltés una tercera mà. Quan afrontem diferents obstacles de la cursa no podem fer-ho igual, però hem trobat altres maneres de fer-ho. Acabo les etapes amb els braços molt cansats, però al cap i a la fi estem fent el que més ens agrada. Hem normalitzat tant la situació que hem deixat de pensar com faríem les coses si jo no tingués aquesta discapacitat", ha relatat el pilot.

stats