El 'Neutrogena' es col·loca líder i entra en el 'mode fantasma'
De moment el seu rival encara té visió directa amb ell, però en poques hores el 'Cheminées Poujoulat' es veurà obligat a prendre decisions a cegues sense saber què estarà fent el seu principal competidor
BarcelonaL'IMOCA Open 60 'Neutrogena' de Guillermo Altadill i José Muñoz, que a les 06.08 d'aquest divendres s'ha col·locat líder de la Barcelona World Race -Volta al Món a Dos-, ha entrat en l'anomenat 'mode fantasma' i durant 24 hores desapareixerà del radar dels competidors.
Una bona maniobra d'Altadill, que va creuar per la popa del, fins a aquell moment líder, 'Cheminées Poujoulat' de Bernard Stamm i Jean Le Cam i va col·locar-se 5 milles (10 km) més a l'est, li ha permès aconseguir el cap de la flota quan navegaven amb vent de component est-nord-est d'11 nusos (20 km/h) a unes 400 milles (740 km) a l'est de Cabo Frío a les costes de Rio de Janeiro.
Poc després, el 'Neutrogena' entrava en 'mode fantasma'. De moment el seu rival encara té visió directa amb ell, però en poques hores el 'Cheminées Poujoulat' es veurà obligat a prendre decisions a cegues sense saber què estarà fent el seu principal competidor.
Les previsions meteorològiques anuncien l'entrada de vents del nord-oest unes 400 milles (740 km) més al sud, prop de les costes de Porto Alegre, amb la qual cosa es pot esperar que el 'Neutrogena' canviï el rumb actual sud a sud-est cap al cap de Bona Esperança.
El 'Gaes' d'Anna Corbella i Gerard Marín, tercer en la general, sembla escollir una ruta diferent de la dels dos primers i manté un rumb més cap al sud-est. Col·locat 30 milles (55 km) més a l'est que el 'Cheminèes' i unes 138 milles (255 km) més al nord, sembla que intentarà seguir desplaçant-se més a l'est per estar millor posicionat a l'entrada dels vents alisis del nord-oest.
Qui sí que ha posat ja rumb sud-est és el 'Renault Captur' de Jorg Riechers i Sébastien Audigane, navegant en solitari sota vents de l'est, encara que manté una velocitat alta amb mitjanes de gairebé 16 nusos (30 km/h) quan es troba 490 milles (900 km) més al nord que el cap de la flota.
A 370 km. a l'est de Recife, el We Are Water avantatja en 80 milles (148 km) el seu perseguidor, el 'Pharmaton'. Mentrestant, l''Spirit of Hungary' lluita per sortir de les calmes equatorials i ha virat al sud-oest a 100 milles (185 km) per creuar l'equador.
Resultats i classificacions (Final quinzena jornada)
Recorregut 23.460 milles nàutiques (43.470 Km)
Distància meta
.1. Ch. Poujoulat (SUÏ) Bernard Stamm/Jean Le Cam. 20.523 m.n.
Distància al líder
.2. Gaes (ESP) Anna Corbella/Gerard Marín 30
.3. Renault C. (ESP) Jorg Reichers/S. Audigane 115
.4. We Are Water (ESP)) Bruno García/Willy García 442
.5. Pharmatón (ESP) Aleix Gelabert/Didac Costa 475
.6. Spirit Hungary(HUN) Nandor Fa/ Conrad Colman 677
.-. Neutrogena (ESP) Guillermo Altadill/J.Muñoz Mode fantasma
Retirat
Hugo Boss (GBR) Alex Thomson/Pepe Ribes.