Tornen les marsopes mentre els 'cavallinos' continuen regnant: els apunts de la 'qualy' del GP d'Austràlia
Charles Leclerc s'enduu la segona 'pole' de la temporada el dia que Carlos Sainz està de pega
BarcelonaLa tercera cursa de la temporada del Mundial confirma el bon estat de forma de Ferrari. Amb Charles Leclerc com a líder indiscutible de la Fórmula 1 en aquest moment, el monegasc s'ha imposat de nou en un dia que el seu company d'equip, Carlos Sainz, ha tingut tota la mala sort de la classificació. La cursa d'aquest diumenge (7 h, DAZN) serà una lluita de poder entre Ferrari i Red Bull.
Charles Leclerc, de príncep a rei
El pilot de Ferrari segueix amb pas ferm en el Mundial. El jove monegasc ha aconseguit la seva onzena pole a la Fórmula 1, la segona de la temporada, per reafirmar-se com a candidat a endur-se el títol. Després de ser líder en les tandes de classificació, el del Cavallino Rampante ha mantingut la bona dinàmica en la sessió definitiva i ha signat un temps estratosfèric lluny del seu perseguidor Max Verstappen. Els dos Red Bull l'escortaran en la sortida amb un ganivet entre les dents per pispar-li el liderat de la cursa al primer revolt. El seu company d'equip, Carlos Sainz, no ha pogut fer un bon temps i sortirà novè.
Latifi i el mur, una relació massa recurrent
De nou, el Williams de Nicholas Latifi ha tornat a topar contra el mur i ha deixat el seu monoplaça fet un nyap. El pilot canadenc té una relació d'amor-odi amb els murs dels circuits de Fórmula 1. La temporada passada va ser el convidat sorpresa en la lluita pel Mundial: el seu xoc a poques voltes del final va donar-li el Mundial al Max Verstappen. En aquesta campanya ja ha xocat un parell de cops contra el mur en les tres curses celebrades del Mundial. Per desgràcia de l'escuderia anglesa, en la primera tanda de classificació, Latifi ha xocat amb l'Aston Martin de Lance Stroll a l'intentar avançar-lo gairebé per fora els límit del traçat i, de nou, ha hagut d'abandonar.
La marsopa, protagonista de nou a la F1
Després de dos Grans Premis, la tercera cursa del Mundial torna a posar el focus en el moviment dels cotxes i el benestar dels pilots dins dels monoplaces. A Austràlia torna el porpoising (literalment, nedar com una marsopa): l'efecte que provoca la succió que es produeix entre l'asfalt i els cotxes per la poca distància que hi ha i que fa que els pilots botin dins dels monoplaces. Hauran de tornar a prendre paracetamol, cosa necessària segons Fernando Alonso, com ja va dir durant la pretemporada quan encara no se n'havien minimitzat els efectes, per reduir el mal de cap posterior.
"Fernando, no! Fernando!"
La fiabilitat de l'Alpine s'ha vist afectada un altre cop a Austràlia. Després d'una gran classificació per part de Fernando Alonso i Esteban Ocon (tots dos han passat a la Q3 sense problemes), l'asturià ha xocat quan quedaven set minuts per acabar la tanda definitiva per nomenar el poleman. El pla estava donant els seus fruits: estava lluitant contra els pilots capdavanters per marcar el millor temps, però el seu motor ha dit prou i s'ha apagat a mig gir. Alonso sortirà des de la desena posició, mentre que el seu company partirà vuitè.