Rei en la bogeria: Max Verstappen es proclama campió de F1

El pilot de Red Bull guanya una cursa històrica en què s'ha decidit el Mundial en l'últim gir

BarcelonaNingú l'esperava. En una temporada que es plantejava de transició, Verstappen ha aparegut al Mundial per capgirar-ho tot. El pilot neerlandès ha sigut la revelació que ha enlluernat el vuit cops campió del món per adjudicar-se el seu primer Mundial. Amb crits, llàgrimes i incredulitat, així ha celebrat Verstappen el seu triomf en una cursa boja que ha representat a la perfecció com ha sigut tota la temporada: una lluita entre dos grans pilots que han fet història.

Verstappen ha sigut sempre un pilot precoç. Va ser el pilot més jove a liderar un Gran Premi de F1, el guanyador més jove d'un Gran Premi (amb 18 anys 7 mesos i 15 dies en el Gran Premi d'Espanya 2016), el pilot més jove a aconseguir un podi, el més jove a aconseguir el rècord de volta, el més jove a aconseguir el rècord de volta en una sessió i el primer a competir en la història d'aquesta categoria, al debutar amb 17 anys i 166 dies en el Gran Premi d'Austràlia del 2015 quan conduïa un Scuderia Toro Rosso. Sempre havia sigut el primer en tot. I ara ha aconseguit l'única cosa que li faltava: és el primer pilot a pispar un Mundial de F1 a Lewis Hamilton i proclamar-se campió.

Cargando
No hay anuncios

El Gran Premi d'Abu Dhabi, últim circuit que ha acollit la temporada de Fórmula 1, era l'escenari d'una coronació. Lewis Hamilton i Max Verstappen, empatats a punts en la classificació gràcies a una temporada brillant dels dos pilots, sabien que eren 58 voltes a caixa o faixa. Podien sortir victoriosos i escriure el seu nom en el preuat trofeu o tornar a casa amb el regust amarg d'haver perdut el Mundial en l'última cursa de l'any, després d'haver fet la feina durant tot l'any. Quan els semàfors s'han apagat, no hi havia alternativa: d'Abu Dhabi sortiria el gran guanyador, però també el perdedor. Estava a les seves mans triar qui volien ser.

Cargando
No hay anuncios

Si la tensió estava pels núvols, en el primer gir de la cursa Verstappen ha superat Hamilton per l'interior tocant la roda del darrere del Mercedes i els boxs han explotat. El britànic, que ha aprofitat l'avinentesa, ha anat recte per la part exterior del traçat per posar-se primer. Els de Red Bull han demanat que Hamilton tornés la posició al neerlandès per aconseguir-la fora de pista; els de Mercedes han felicitat el seu pilot per haver obert espai amb el seu rival al Mundial sobre l'asfalt. La FIA ha revisat l'acció i ha determinat que no hi havia raons per interferir i ha permès que Hamilton mantingués el liderat de la cursa. El primer match ball de la cursa ha sigut per a Mercedes.

Gir de guió apoteòsic

Després que tots dos canviessin neumàtics, Hamilton estava vuit segons per davant de Verstappen. L'aplom del britànic ha sigut clar i contundent des de la segona posició, just darrere de Checo Pérez, a mesura que s'anava acostant al Red Bull del mexicà. Quan s'ha enganxat al darrere del seu monoplaça, ha començat la lluita. Durant una volta sencera, la batalla entre els dos pilots ha sigut acarnissada i espectacular. Checo Pérez ha exercit com el millor company d'equip possible de Max Versttappen acostant-lo a un segon del monoplaça del britànic. El mexicà, amb un pilotatge magistral, ha taponat Hamilton durant més d'un gir sencer, amb moviment suaus, arriscats i decidits, i ha signat uns avançaments que han format la defensa perfecta per al seu company d'equip. Red Bull havia guanyat la segona batalla, però la guerra encara no tenia triomfador.

Cargando
No hay anuncios

El tercer assalt ha sigut silenciós. Amb un virtual safety car qüestionable, produït per la sortida de pista de Giovinazzi, el Red Bull de Verstappen ha calçat noves gomes, mentre que Hamilton no ha entrat a boxs i ha seguit amb els seus neumàtics, que ja acumulaven més de vint voltes. Volta a volta, el neerlandès s'ha anat acostant al britànic, que ha mantingut una comunicació fluida amb els seus mecànics per la ràdio. "Temps i voltes", això demanava cada dos per tres el pilot mentre liderava la cursa. A cinc voltes del final, la diferència era d'onze segons favorables per a Hamilton i ha aparegut el safety car per agitar el Mundial. Amb la cursa alentida, els de Red Bull han aprofitat per fer un pit stop i canviar gomes per a Verstappen, mentre Hamilton, incrèdul, demanava explicacions al seu equip per mantenir-se sobre l'asfalt. El cotxe de seguretat ha marxat a una volta del final i el Mundial s'ha decidit en l'última volta de l'última cursa. Una manera estranya d'acabar el curs, però la més honesta per fer justícia a una temporada excepcional.

Cargando
No hay anuncios

Hamilton, però, no ha pogut ni amb ell ni amb Red Bull. El britànic ha vist com Verstappen l'ha superat com una exhalació a falta de cinc revolts per travessar la línia de meta. L'únic que ha pogut fer ha sigut veure, entre llàgrimes i sota el casc, com Verstappen travessava la línia de meta per davant seu. Els riscos, la valentia i el treball en equip de Red Bull han tingut premi, i Verstappen ha pujat a l'esglaó més alt del podi entre focs artificials.