Red Bull dona un cop sobre la taula: Max Verstappen s'imposa en una cursa boja
El neerlandès ha guanyat la partida a un Charles Leclerc que ha liderat gran part de la cursa
BarcelonaL'emoció ha tornat a la Fórmula 1. Després d'una estrena de temporada discreta, el Gran Premi de l'Aràbia Saudita, el segon de la temporada, ha superat totes les expectatives. En un dels circuits més ràpids del Mundial, engabiat per uns murs ben enganxats a l'asfalt, Max Verstappen (Red Bull) s'ha imposat després d'una lluita aferrissada amb un Charles Leclerc (Ferrari) que ha liderat gran part de la cursa somiant amb encadenar el segon triomf en dues curses. Amb abandonaments, banderes grogues i batalles en totes les zones de la classificació, la segona cursa de la nova era de la F1 ha sigut ben entretinguda.
Amb una sortida impol·luta, el mexicà Checo Pérez ha pres el liderat de la cursa després que s'apaguessin els semàfors. La pau, però, ha durat poc. Malgrat que al capdavant les posicions s'han mantingut durant les deu primeres voltes, el ball de bastons ha començat per darrere. Al box d'Alpine han saltat espurnes. Esteban Ocon, en sisena posició, ha tapat el seu company d'equip, Fernando Alonso, durant tres girs en la recta principal. L'asturià ha intentat de totes les maneres sobrepassar el seu company de l'escuderia, però el francès s'ha cansat de ser el segon pilot de l'equip. La lluita, tant bonica com ineficient, ha desesperat als dirigents d'Alpine que han vist com els seus dos pilots anaven amb el ganivet entre les dents en una batalla en què hi havia més a perdre que a guanyar.
Gran Premi boig
Veient la guerra de ben lluny, Ferrari ha jugat a fet i amagar amb Red Bull. Des de la ràdio, han donat la indicació a Charles Leclerc que s'aturés a "box per avançar". Els mecànics de Red Bull, després de sentir la indicació, han sortit a correcuita per preparar l'aturada de Checo Pérez, totalment a contra peu, per tal de protegir-se del monegasc. Aquí ha sigut quan s'ha destapat l'engany. Quan el monoplaça del mexicà s'ha encaminat cap a boxs, el Ferrari s'ha mantingut en pista i s'ha quedat la primera posició. Amb una aturada en la següent volta el monegasc esperava consolidar el primer lloc en la taula.
Però la bandera groga ha onejat al circuit i el safety car ha trepitjat l'asfalt. Nicholas Latifi ha perdut el control del seu William i ha xocat, sense més conseqüències per al pilot, contra el mur en l'últim revolt de circuit. Amb el cotxe de seguretat en pista, els Ferrari i Verstappen han aprofitat la parada gratuïta per canviar les gomes. Els nous mecànics han permès a Leclerc mantenir la primera posició, mentre que Verstappen ha escalat fins al segon lloc per davant del seu company d'equip, Pérez. Amb el nou ordre de pista, Hamilton han continuat la seva remuntada maratoniana. El britànic, que sortia quinzè després d'una classificació pèssima, ha tirat de galons en el GP de l'Aràbia Saudita i ha recuperat deu posicions per col·locar-se sisè.
Ball de bastons en tota la classificació
A deu voltes del final, però, la bandera groga ha tornat a ser protagonista i tot ha saltat pels aires. Fernando Alonso, Daniel Ricciardo i Valterri Bottas han abandonat en el mateix gir per problemes mecànics. L'Alpine i el McLaren s'han quedat aturats en el mig de l'entrada de boxes, i s'ha hagut de tancar per desgràcia per Hamilton, que no ha pogut canviar un pneumàtic amb més de 35 voltes de vida.
De nou amb la cursa en marxa, Leclerc i Vertsappen han acaparat totes les mirades. La batalla per la primera posició ha sigut aferrissada. El jove pilot monegasc de Ferrari ha mantingut a ratlla l'actual campió del món fins a dues voltes del final. El neerlandès ha fet servir el DRS, arma infal·lible per a aquest Gran Premi, i ha superat per velocitat el pilot de Ferrari. Verstappen suma la seva 21a victòria a la Fórmula 1 per signar el retorn del Red Bull en un Mundial liderat per Ferrari.