Fórmula 1

Catifa vermella per a Max Verstappen a Montmeló

El neerlandès aprofita els errors de Ferrari per guanyar i posar-se líder del Mundial

BarcelonaHi ha dues maneres de guanyar. Una és sent el millor. L'altra, aprofitant els errors dels altres. Max Verstappen s'ha beneficiat d'un diumenge per oblidar de Ferrari i dels problemes de motor de Mercedes per tenir via lliure a Montmeló, on s'ha endut la victòria i s'ha situat líder del Mundial. El seu company de Red Bull, Checo Pérez, i George Russell (Mercedes) han completat el podi.

Havia de ser una cursa per a Ferrari. I, més concretament, havia de ser la cursa perquè Carlos Sainz pugés, per primer cop, al graó més alt del podi. Però el madrileny ha tornat a topar amb tots els fantasmes possibles. Primer, veient-se superat a la qualificació per Verstappen i per Charles Leclerc (Ferrari). Després, fent una mala sortida, i finalment cometent un error d'estratègia que l'allunyava de la lluita per la victòria. L'únic premi de consolació era que podia acabar en quarta posició, després de superar Hamilton (Mercedes) a dues voltes del final.

Cargando
No hay anuncios

Verstappen ha fet de Verstappen. Pilotatge agressiu i no donar-se per vençut mai de la vida. El neerlandès ha comès un petit error a l'inici i ha tingut problemes amb el DRS durant tota la cursa. En condicions normals hauria quedat fora del podi. Però entre que ell no s'ha rendit i que els altres han tingut un mal dia, s'ha vist lluitant per la victòria. Red Bull ha tornat a treure un 10 en l'estratègia i el seu company Checo Pérez s'ha apartat amb tota l'elegància del món per cedir-li la primera posició.

Leclerc abandona per problemes amb el motor

Amb Sainz fora de la lluita per la victòria, totes les travesses donaven com a vencedor Leclerc. Era líder, ha defensat bé la seva posició a la sortida i s'ha escapat dels rivals... fins que el motor li ha dit prou. Ha abandonat abans de l'equador de la cursa i ha deixat la porta obreta perquè o bé Red Bull o bé Mercedes guanyessin, i ha deixat també en l'aire la seva posició de líder del campionat, que ha acabat perdent.

Cargando
No hay anuncios

L'equip de les ales ha estat més viu. Inicialment, Russell defensava la primera posició i ho tenia tot de cara. Red Bull ha canviat d'estratègia, ha fet que Verstappen canviés els neumàtics abans i llancés un undercut –avançar l'aturada per avançar un pilot mentre sigui al box fent el canvi de neumàtics–. Pérez ha fet bé el seu paper, lluitant amb Russell, fent-li perdre temps i provocant la degradació de les seves rodes. Finalment, l'ha avançat i després ha cedit la posició al seu cap de files. Pérez ha dit al seu equip que no estava d'acord amb la decisió d'apartar-se, però que compliria les ordres d'equip. "Gràcies, company", li ha dit Verstappen quan l'ha deixat passar.

Russell s'ha vist perjudicat per la bona estratègia de Red Bull i, també, per uns problemes de motor que provocaven un sobreescalfament del seu monoplaça. Això ha impedit que tingués un punt de velocitat punta que hauria sigut crucial per defensar-se encara millor dels atacs dels rivals. Al final s'ha hagut de conformar amb el tercer lloc del podi. Un resultat que, malgrat tot, no està gens malament tenint en compte els múltiples problemes que havia tingut la seva escuderia en aquest inici de campionat. A Hamilton li ha passat més o menys el mateix i per això ha perdut una quarta posició que tenia guanyada en benefici de Sainz.