Clam popular a Montmeló perquè Catalunya no es quedi sense Fórmula 1
Èxit de públic al Circuit el dia que Max Verstappen s'endú un Gran Premi molt disputat
BarcelonaEls dos últims anys, Max Verstappen ha nedat en l'abundància. El pilot neerlandès tenia el millor cotxe de la Fórmula 1 i sabia esprémer al màxim el monoplaça. Però aquesta temporada han canviat les coses. Red Bull ja no és tan superior i nota com els McLaren i els Mercedes li trepitgen els talons. Un escenari que, lluny de perjudicar Verstappen, li serveix d'al·licient. A Montmeló ha necessitat la seva màgia per guanyar una cursa que, probablement, qualsevol altre pilot hauria perdut. Lando Norris, el poleman, s'ha hagut de conformar amb el segon lloc.
En una setmana en què Barcelona i Catalunya, immerses en la renovació del contracte amb la Fórmula 1, s'han dedicat a picar l'ullet a Liberty Media –l'empresa que gestiona el Mundial–, la cursa del Gran Premi ha estat una magnífica fi de festa, amb una assistència de 125.210 persones i un total acumulat de gairebé 300.000 assistents durant el cap de setmana. Unes xifres gairebé calcades a les de fa un any i que s'afegeixen a l'afluència massiva de públic al road show del passeig de Gràcia de dimecres.
Verstappen no era el favorit per a la victòria, com tampoc el 2016, en la seva primera cursa al volant d'un Red Bull, també a Montmeló, en què va passar la mà per la cara a la resta de pilots. El triomf d'aquest cap de setmana no ha agafat ningú per sorpresa, tot i que té tant mèrit com aquell altre. Amb Hamilton completant el podi, Carlos Sainz n'ha tornat a quedar fora, una vegada més, de manera que es confirma la malastrugança amb Montmeló. I Alonso ni tan sols ha entrat en la zona dels punts.
Norris perd bous i esquelles a la sortida
És ben sabut que la sortida és un dels moments clau d'una cursa. Així ha estat una vegada més. "És frustrant, aquesta cursa l'hauríem d'haver guanyat", ha admès Lando Norris després de travessar la línia de meta. L'anglès de McLaren sortia primer, però ha perdut bous i esquelles en la primera frenada. Ha intentat aguantar l'atac de Verstappen, però no només no se n'ha sortit sinó que també ha vist com George Russell (Mercedes) l'avançava per l'exterior. De primer a tercer. Allà s'han acabat les seves opcions reals de victòria en un Gran Premi en què McLaren ha tingut més ritme que ningú.
Russell, quart a la graella, ha fet una d'aquelles sortides antològiques. Però després de la primera volta, amb el DRS habilitat, Verstappen ha aconseguit avançar-lo i situar-se primer. Un liderat que, exceptuant les dues aturades a box, no ha deixat escapar. Al final Russell ha tornat a la seva posició inicial, superat en pista pel seu company Lewis Hamilton.
Verstappen sabia que no tenia el cotxe més ràpid. Ho ha admès al final. Però quan s'ha vist primer ha aprofitat que Norris quedava encallat a la tercera posició per fer forat. Això i un mal canvi de neumàtics a McLaren han permès que el líder del Mundial guanyés uns quatre segons, el temps que li ha faltat a Norris per aspirar a la victòria final.
Després de l'últim canvi, Norris ha sortit a gairebé vuit segons del líder. Tenia més bon cotxe, neumàtics més frescos i, per tant, més bon ritme. Ha fet la volta ràpida i ha retallat temps, progressivament. Un punt de picant per a una cursa que ha recuperat part del traçat antic i ha eliminat la xicana d'entrada a meta per tenir dos revolts rapidíssims de dretes. Però a Norris li han faltat algunes voltes per completar la remuntada. Verstappen no ha fallat, com no havia fallat en les seixanta curses anteriors en què s'havia endut la victòria. Ara són 61. El quart mundial va pel camí de ser una realitat.