Tot el que cal saber de la nova era a la Fórmula 1

3 min
Els pilots de la graella de F1 protesten contra la invasió russa d'Ucraïna

BarcelonaUna nova etapa està a punt de començar. Els pilots i els seus monoplaces es preparen per trepitjar l'accelerador quan s'apagui el semàfor del circuit de Bahrain, on es corre el primer Gran Premi de la temporada. Després d'aquest, 21 GP acolliran els pilots més veloços del món fins a coronar un nou campió.

Sergio Checo Pérez i Max Verstappen

Red Bull

El vigent campió, Max Verstappen, afronta el campionat més obert en anys amb Sergio Checo Pérez com a segon a bord. Red Bull, que manté la dupla de pilots, aspira a repetir el bon paper al Mundial de pilots i busca adjudicar-se el de constructors, que l’any passat va guanyar Mercedes.

Geroge Russell i Lewis Hamilton

Mercedes

Lewis Hamilton vol treure’s l’espina del final de la temporada passada intentant superar la plusmarca de set títols que comparteix amb Michael Schumacher. Al seu costat tindrà un nou company d’equip: George Russell. La dupla de britànics s’estrena al mateix box unint present i futur de la Fórmula 1.

Charles Leclerc i Carlos Sainz

Ferrari

Pas endavant del Cavallino Rampante. De la mà de Carlos Sainz i Charles Leclerc, Ferrari es presenta com la sorpresa de l’any. Amb un cotxe fiable i ràpid, està preparat per instal·lar-se al capdavant de la graella.

Lando Norris i Daniel Ricciardo

McLaren

Daniel Ricciardo i Lando Norris han passat força desapercebuts en la pretemporada. L’escuderia de Zack Brown vol recuperar el tercer lloc al Mundial de constructors, que l’any passat va ser per a Ferrari.

Esteban Ocon i Fernando Alonso

Alpine

Fernando Alonso està vivint una segona joventut al volant de l’Alpine amb El Plan (moviment nascut a les xarxes que vol que l’asturià torni a ser campió). El seu company d’equip, de nou, serà Esteban Ocon. 

Yuki Tsunoda i Pierre Gasly

Alpha Tauri

El segon equip de Red Bull compta amb Pierre Gasly, un dels noms de futur a la F1. El francès afronta un any clau per a les seves aspiracions. Yuki Tsunoda, en canvi, es vol consolidar per assegurar-se el seient.

Lance Stroll i Sebastian Vettel

Aston Martin

El quatre cops campió del món Sebastian Vettel enceta la seva setzena temporada a la F1. L’escuderia de Lawrence Stroll també compta un any més al seu box amb el fill del magnat, Lance Stroll.

Valtteri Bottas i Guanyu Zhou

Alfa Romeo

L’escuderia italiana estrena pilots. Valtteri Bottas hi aterra després de 4 temporades amb els colors de Mercedes i Guanyu Zhou debuta a la F1 i es converteix en el primer pilot xinès que hi competeix.

Nicholas Latifi  i Alex Albon

Williams Racing

Renovació parcial del segon equip de Mercedes. Amb l’ascens de Russell al primer equip, Alex Albon ha trobat un seient per tornar al Gran Circ després d’un any d’impàs i comparteix box amb Nicholas Latifi.

Mick Schummacher i Kevin Magnussen

Haas

La invasió russa d’Ucraïna ha debilitat l’equip nord-americà (que ha prescindit del seu principal patrocinador, rus) i ha hagut de substituir Mazepin per Kevin Magnussen i mantenir Mick Schumacher.

Els apunts
  • Retorn del número 1 Després de vuit anys, el vigent campió del Mundial torna a lluir el número 1 al seu monoplaça. Durant els set títols seguits de Lewis Hamilton, el britànic va mantenir el seu número 44 original. Ara el neerlandès Max Verstappen ha recuperat la tradició que després de Sebastian Vettel el 2014 s’havia perdut, i ha estampat al seu Red Bull el número 1.
  • Canvis de reglament La nova era de la Fórmula 1 comença als boxs. El límit pressupostari que va entrar en vigor l’any passat (144 milions d’euros) es combina ara amb l’obligat redisseny dels cotxes, que busca facilitar –i augmentar– els avançaments. A més, torna l’efecte terra (la panxa dels monoplaces gairebé toca l’asfalt), així com les rodes més grans i les gomes de perfil baix.
  • El ‘porpoising’ Un nou terme s’incorpora al diccionari de la Fórmula 1. A causa de l’efecte terra, els monoplaces pràcticament reboten en plena recta, sense que hi hagi sots o canvis de rasant notables. A aquest efecte se l’anomena porpoising (literalment, nedar com una marsopa) i és provocat per la succió que es produeix entre l’asfalt i els cotxes per la poca distància que hi ha.
  • Nous directors de cursa Michael Masi ja no forma part de la F1. El final polèmic del Mundial de l’any passat, on Masi va fer apartar els cinc pilots doblats que separaven Verstappen de Hamilton a l’última volta (decisió clau per al títol del neerlandès), li ha passat factura. Eduardo Freitas i Niels Wittich ocuparan enguany aquest càrrec al Mundial.
Calendari de Fórmula 1 de la temporada 2022
stats