MOTOR - FÓRMULA 1
Esports28/08/2016

El motor, el gran maldecap de Hamilton

A Bèlgica arrencarà des de la cua de la graella, sancionat per haver d’utilitzar el sisè propulsor de l’any

Nuria García

BarcelonaLewis Hamilton arrencarà avui (Movistar TV, 14 hores) des de la penúltima posició de la graella. Acostumat a veure sempre pel retrovisor la majoria de rivals, avui, quan aixequi la vista, els tindrà al davant. El motor, el taló d’Aquil·les del britànic durant la primera part de la temporada, ha acabat relegant-lo al final de la graella del Gran Premi de Bèlgica. A Spa-Francorchamps, Hamilton ha estrenat el sisè propulsor (un més dels permesos per la normativa de la FIA durant un curs) i, per tant, ha sigut sancionat. Una cosa en què ja pensava al maig, quan començava a ser conscient que els problemes que estava tenint amb el motor Mercedes durant el primer tram de la temporada li podien jugar una mala passada en un futur no gaire llunyà. “Seré penalitzat en algun moment, però tractaré de fer-ho el millor possible”, deia després del Gran Premi de Rússia el pilot britànic, quan veia com el seu company, Nico Rosberg, l’avantatjava a la classificació i sumava 43 punts més que ell.

“No és fàcil mirar la taula i veure que la resta de pilots de la graella que munten motor Mercedes tenen un pla normal, que estan utilitzant com a màxim la segona o tercera unitats, i que a mi només me’n queda una de nova”, comentava Hamilton a Àustria, abans de l’aturada per vacances d’estiu. Va ser allà quan l’equip va decidir que estrenés el cinquè turbo i el cinquè MGU-H (el sistema de recuperació d’energia). Però, tot i la seva sorpresa pel rendiment dels seus propulsors, l’actual campió del món assegurava que tot el que li ha passat durant el primer tram del curs “és una experiència per aprendre com a equip”, perquè ara saben que no tornaran a tenir “aquests problemes”.

Cargando
No hay anuncios

Ara, després que el britànic hagi pogut girar la truita i hagi passat a encapçalar la general amb 19 punts més que Rosberg, que és segon -ha guanyat sis de les últimes set curses-, Hamilton pot afrontar amb una mica més de tranquil·litat una sanció que l’obligarà a remuntar si no vol perdre la primera posició de la general. És per això que, durant l’aturada de l’estiu, l’equip ha estat buscant el moment més oportú per estrenar aquesta nova unitat de potència. I han decidit fer-ho ara, a Bèlgica, el circuit més llarg del campionat (7,04 quilòmetres), on els avançaments són possibles i on el Mercedes pot demostrar la seva fortalesa davant de la resta de rivals. “Guanyar és l’objectiu, però serà molt difícil. El forat que hi havia entre nosaltres i la resta de cotxes les temporades passades s’ha reduït aquest any i serà més complicat escalar posicions a la graella”, reconeix el pilot, que diu que avui espera “acabar als punts”.

De fet, a la ment de Hamilton hi ha el Gran Premi d’Hongria del 2014, quan va sortir des del pit lane (no va poder marcar cap temps en els entrenaments oficials de dissabte per un problema de motor) i va acabar tercer. Però, llavors, la superioritat dels Mercedes era molt més exagerada que ara, amb Red Bull i Ferrari esperant l’oportunitat.

Cargando
No hay anuncios

Sisena ‘pole’ de la temporada per a Rosberg

Nico Rosberg (Mercedes) es va fer ahir amb la primera posició de la graella de sortida del GP de Bèlgica de Fórmula 1, que es disputa avui (14.00 hores) al circuit de Spa-Francorchamps. L’alemany va aprofitar la caòtica situació del seu company d’equip per marcar el millor crono (1:46.744) i fer-se, així, amb la seva sisena pole de la temporada. L’holandès de Red Bull Max Verstappen i els de Ferrari Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel van completar les primeres quatre places. Fernando Alonso, d’altra banda, va viure una jornada d’entrenaments grisa. L’espanyol, que abans de sortir a pista ja sabia que seria últim per una sanció, no va poder completar una volta al circuit per una avaria.