Laia Sanz: "Era una etapa en què es podia perdre molt i guanyar molt poc"
En la novena etapa, la pilot va ser conservadora i va evitar tornar-se a quedar sense benzina. A falta de quatre etapes, segueix encapçalant la classificació femenina
CopiapóLa novena etapa, disputada en un bucle de 235 quilòmetres amb sortida i arribada a Copiapó, va servir per consolidar el lideratge de Laia Sanz al capdavant de la classificació femenina. Malgrat el curt recorregut, Laia no va voler confiar-se i es va prendre l'etapa amb precaució, conscient de la posició que ocupa a la cursa. "Era un dia en què es podia perdre molt i guanyar molt poc, sobretot perquè la sortida de l'especial era en grups de 20 pilots a la vegada i al principi ens hem ajuntat moltes motos en poc espai. A més, durant la primera hora hi havia molta boira, així que he decidit quedar-me una mica enrere", ha comentat.
La pilot, que ha acabat la cronometrada en la 41a posició, tenia por de tornar a tenir problemes amb l'autonomia de la seva moto en una especial sense cap aturada prevista per proveir-se de benzina. "No volia quedar-me sense benzina un altre cop, com em va passar en la sisena etapa, així que he dosificat el consum tot el que he pogut. Preferia perdre temps i ser més conservadora que córrer molt i després tenir un problema que engegués a rodar tot el que hem aconseguit aquests últims dies", ha confessat.
Laia només va prémer l'accelerador al final de l'etapa, quan faltaven 40 quilòmetres per al final i tenia benzina de sobres. "Annie Seel [la seva rival en la lluita pel lideratge de la classificació femenina] m'havia passat i sabia que m'estava recuperant temps. L'important no era el crono, sinó evitar quedar molt lluny d'ella de cara a l'ordre de la sortida de l'etapa següent", ha comentat la de Corbera.