Andreas Mikkelsen, líder del Ral·li de Catalunya després de la jornada de divendres
En una classificació molt ajustada, el noruec només té 1,4 segons d'avantatge respecte d'Oiger
BarcelonaEl noruec Andreas Mikkelsen (Hyundai) ha liderat la jornada de divendres del Ral·li Catalunya, en què la igualtat, l'emoció i les nombroses alternatives han sigut protagonistes. Els sis trams disputats a la primera jornada han vist cinc guanyadors 'scratch' diferents i hi ha hagut tres líders durant el dia.
El primer líder de la jornada ha sigut l'estonià Ott Tanak (Ford), que ha marcat el millor temps en el primer tram de dia (Caseres 1) i s'ha mantingut al capdavant de la classificació fins al tercer tram (Terra Alta 1), en què Andreas Mikkelsen li ha pres el primer lloc. El pilot noruec ha arribat com a líder provisional al parc d'assistència de la meitat d'etapa, on ha vist com Mads Ostberg (Ford) li arrabassava la primera posició. Més endavant, al tram Bot 2, Mikkelsen ha recuperat el lideratge i s'ha mantingut al capdavant de la classificació fins al final de l'etapa.
Andreas Mikkelsen lidera el ral·li amb un avantatge d'1,4 segons sobre Sebastien Oiger (Ford), que ha marcat el millor temps en el sisè tram i ha retallat la diferència que tenia de 9,2 segons al final del cinquè tram. En tercera posició, el britànic Kris Meeke (Citröen) s'ha col·locat a 3,0 del líder, seguit per Ott Tanak a 6,3 i Mads Osberg a 7,1.
A partir de dissabte el Ral·li de Catalunya canviarà d'escenari: l'asfalt substituirà la terra que ha acompanyat els sis trams de divendres. Això significa que els equips hauran de fer una enorme feina en el parc d'assistència de Port Aventura per canviar el reglatge dels cotxes a les noves condicions que es trobaran. El dissabte hi haurà quatre trams, dels quals tres es correran dues vegades: el Montmell (24,40 km), el Pont d'Armentera (21,29 km) i Savallà (14,12 km), als quals s'hi ha d'afegir la superespecial de Salou (2,24), un tram urbà que tancarà el dia.