ESPANYOL
Esports28/04/2016

Més esperança que dubtes en els primers 100 dies amb Chen

L’empresari xinès ja ha invertit més de 100 milions per revifar el club

Roger Requena
i Roger Requena

BarcelonaDurant gairebé un any homes de la confiança de Chen Yansheng van freqüentar les oficines de Cornellà-El Prat amb l’objectiu d’analitzar detalladament la situació de la que acabaria sent l’última adquisició de l’empresari xinès. La 44a empresa de Rastar Group: l’Espanyol. Avui es compleixen 100 dies des que, el passat 20 de gener, Joan Collet va acomiadar-se en una emotiva roda de premsa que significava el final d’una etapa. Aquell dia, confirmada l’operació de compravenda accionarial, el club va assumir que passava el relleu al segon president estranger de la seva història, després de l’uruguaià Manuel Allende (1918-19).

Amb tres mesos al càrrec, en els quals ha dirigit i delegat decisions entre la Xina i Catalunya, Chen Yansheng manté vigents els terminis previstos per sanejar un club que vol revitalitzar a partir d’una visió empresarial que no perd de vista el sentiment que es viu a la gespa i a la grada. El nou projecte espanyolista ha començat a prendre forma. El que s’intueix avui tot just n’és l’esquelet.

Cargando
No hay anuncios

Camí d’eixugar els deutes

El crèdit sindicat, l’UTE o Hisenda ja no asfixien econòmicament el club

“El primer pas és arreglar la part econòmica i financera”, reconeixia en una entrevista a l’ARA el conseller delegat espanyolista, Ramon Robert. En tres mesos Chen Yansheng ha invertit més de 100 milions d’euros que desgranarà en la pròxima junta general d’accionistes, encara sense data. Bona part han anat destinats a la compra d’accions; uns 42 a la liquidació del crèdit sindicat; 25 a la resolució del deute amb l’UTE, la unió temporal d’empreses constructores de Cornellà-El Prat; 12 més per posar-se al dia amb Hisenda, i, a més, han servit per eixugar altres petits deutes i per comprat Óscar Duarte i la totalitat de la propietat de Felipe Caicedo.

Cargando
No hay anuncios

Internacionalitzar la marca

El club s’acosta a la Xina amb penyes, patrocinis i presència web en xinès

Un altre gran eix del nou projecte és exportar el seu nom a l’estranger, especialment a la Xina, on Rastar té una gran influència. Així, el patrocini de marques rotatòries -52tt.com, HunanTV o Rastar- a la samarreta fins a final de curs, a més d’injectar prop d’un milió d’euros, ha servit per popularitzar el club al país asiàtic. Allà el club va poder explicar els seus plans en un reality show de màxima audiència, Supergirl 2016. A l’espera d’anunciar el salt a diferents xarxes socials xineses, l’Espanyol ja disposa d’una versió en xinès de la seva web. A més, ha inaugurat dues penyes xineses a Barcelona i Badalona per captar nous seguidors asiàtics.

Cargando
No hay anuncios

Pendents de la permanència

A l’espera del nou director esportiu, el club ja planifica el pròxim curs

“L’Espanyol no tornarà a necessitar vendre jugadors per satisfer necessitats econòmiques”, va anunciar Chen Yansheng el dia de la seva presentació. Els mals resultats no han afectat la presa de decisions -han ratificat Galca dos cops-, però la falta de confirmació de la salvació definitiva ha endarrerit l’anunci del substitut d’Òscar Perarnau al capdavant de la direcció esportiva. La seva mà dreta, Àngel Gómez, treballa des d’aleshores en la plantilla de l’any vinent, que veurà augmentat el pressupost esportiu en un 30% -fins als 25 milions.

Cargando
No hay anuncios

Frenar el desencant

Cornellà-El Prat ha perdut 10.075 espectadors des de la inauguració

Diverses activitats planejades preveuen convertir el camp en un centre d’oci, ple d’activitats, per frenar la caiguda d’assistència (del 36% des del 2009) i de socis, que el club xifra en 26.000.