Dòlars per a la samarreta i el nou estadi
El Barcelona busca nous recursos als Estats Units i vol tenir-hi un equip de futbol femení i un de futbol sala
Nova YorkEl Barça aterra als Estats Units a la recerca de patrocinadors, sponsors i nous recursos que ajudin al club a arribar als 1000 milions d’ingressos promesos pel president Josep Maria Bartomeu de cara al 2021. I decidits a posar els peus a Nova York, els responsables de l’entitat han volgut presentar la seva nova oficina a Manhattan amb pompa i estufera: amb l’Empire State il·luminat dels colors blau i grana, un dinar amb empresaris nord-americans a l’exclusiu Club 21 i conduit pel vicepresident Manel Arroyo; la inauguració de la seu blaugrana en una de les millors zones de la ciutat per fer negocis –a Park Avenue amb el carrer 46, molt a prop de l’Estació Central– i un còctel al rooftop del The Roosevelt Hotel amb algunes personalitats locals, catalans il·lustres exiliats, exfutbolistes (Ronaldinho, Stoitxkov, Raúl, representant de la Liga als EUA, i Villa, que encara juga al New York City) i models, coincidint amb la Fashion Week.
Ahir, a més a més, Bartomeu va haver de matinar per atendre els principals mitjans de comunicació dels EUA (ESPN, The New York Times, The Wall Street Journal, Fox, Bloomberg, ect...) i, a mig matí, va celebrar a la seu de les Nacions Unides el desè aniversari de l’acord signat amb UNICEF.
Com en un part humà, el Barça ha trigat nou mesos en inaugurar la seva oficina a Nova York. Des què al gener Gerard Guiu, antic cap de gabinet de la presidència amb Sandro Rosell i director de projectes de l’àrea social, va aterrar a Manhattan per obrir el camí, fins que ahir Bartomeu va presentar-la en societat. “Volem apropar-nos als seguidors que tenim als Estats Units, buscar des del propi terreny nous recursos econòmics, fer créixer el nombre d’escoles que hi tenim i crear equips propis de futbol femení i futbol sala per a competir en els campionats professionals nord-americans”, va resumir el mandatari.
De fet, les agències a qui el Barça ha confiat la cerca d’un nou patrocinador per a la samarreta (CAA) i d’un sponsor que doni nom al nou estadi i a l’Espai Barça (Van Wagner) són nord-americanes. “Ja tenim relació amb empreses dels EUA, però ara apostem per un contacte més directe, tant per si aconseguim partners regionals com globals”, va insistir Bartomeu.
Pel que fa a les escoles oficials del club, una altra de les fonts d’ingressos de l’entitat, el Barça n’inaugura la segona –ja en té una a Florida– diumenge a Charlotte (NC).
El que no va voler revelar Bartomeu és què costarà al Barça aquesta oficina –“ja sabeu que els lloguer a Nova York no son barats”, va fer broma el president– que, físicament, ocupa uns 250 metres2 en una zona exclusiva (on es paguen més de 30.000 de lloguer al mes per a un local comercial) i que, de moment, donarà feina a quatre persones: Arno Trabesinger, ex director de l’agència de Marketing esportiu WWP, serà el Director de l’oficina, mentre que Gerard Guiu assumirà la part de representació institucional. A més a més, s’han contractat comercials locals.
“L’oficina de Hong Kong també va suposar una despesa gran d’inici, però en dos anys el nivell d’inversions que hem aconseguit a Àsia s’ha multiplicat”, va subratllar el president. Tampoc va voler concretar Bartomeu quins objectius de creixement en aquest mercat es marca l’entitat amb l’obertura de l’oficina novaiorquesa.
Ara mateix, a més a més del Barça, hi ha tres equips europeus que tenen oficina pròpia als EEUU: el Liverpool, propietat del nord-americà John W. Henry, amo també del diari The Boston Globe i els Red Sox de beisbol. La Roma, en mans d’un altre magnat de Boston, James Pallotta. I el Bayern, que després de dos anys a Nova York acaba de tancar un acord de patrocini amb Goodyear per 4,5 milions d’euros l’any.
Messi fa gols a cegues
La delegació blaugrana, amb Josep Maria Bartomeu al capdavant i Ronaldinho, de nou, com a gran estrella, va participar ahir en la seu de les Nacions Unides en un acte que va servir per commemorar el desè aniversari de l’acord entre el club català i Unicef.
Fa just 10 anys, en un 7 de setembre, l’aleshores president del club, Joan Laporta, sorprenia tothom amb l’anunci que l’equip de futbol lluiria el logo d’Unicef a la part central de la samarreta blaugrana i donaria, a més a mes, un milió i mig d’euros anuals a l’organisme.
Josep Maria Bartomeu va renovar el contracte el gener passat, per quatre anys més i augmentant-ne la donació a dos milions d’euros l’any més algunes variables. En total, en aquest 10 anys, el Barça ha contribuït en diversos projectes de l’organisme al món amb un total de 17 milions d’euros que han servit per ajudar més d’un milió de nens. “A més a més, dur Unicef a la samarreta té un valor d’entre 17 i 20 milions l’any”, va incidir el vicepresident Jordi Cardoner que no veu cap contradicció en lluir Qatar i Unicef en l’elàstica blaugrana.
De cara a un futur immediat, Barça i Unicef uneixen forces per treballar amb nens discapacitats. “Estem molt contents de seguir amb aquesta aliança, tot i que ara Unicef sigui a la part de darrera de la samarreta del Barcelona. No importa si va al davant o al darrera. De fet, ara que anem al darrera se’ns veu més quan els jugadors marquen i celebren els gols”, va dir Anthony Lake, president executiu de l’organisme, mig en broma.
En l’acte es va presentar un vídeo promocional on es veu algunes de les estrelles blaugrana, com Messi, Sergi Busquets o Sergi Roberto, disputant una tanda de penals amb els jugadors de l’equip espanyol de futbol de cecs.