MotoGP

4 respostes que ajuden a entendre l'accident de Simoncelli

Es podria haver evitat l'accident? El circuit de Sepang és segur? Per què li va sortir el casc? Per què l'ambulància no el va recollir a la pista? Javier Alonso, membre de la Comissió de Seguretat de MotoGP, ens dóna les respostes

Javier Alonso, el primer per l'esquerra, en la roda de premsa on es van donar els detalls de l'accident. MOTOGP.COM
Nuria García
26/10/2011
2 min

BarcelonaEn una entrevista al diari ARA, Javier Alonso, membre de la Comissió de Seguretat de MotoGP, ajuda a entendre què va passar diumenge en la segona volta del GP de Malàisia i en els moments posteriors.

Es podria haver evitat l'accident de Marco Simoncelli?

Entenem que va ser una fatalitat. El Marco cau, intenta recuperar la moto fent palanca amb la cama i el colze i, a causa d'això, la roda del darrere li torna a agafar adherència i la moto gira com si fos un compàs. Si en comptes d'haver estat el Marco, que feia més de metre vuitanta, hagués estat un pilot petit, segurament no hauria pogut aixecar la moto i no li hauria passat això. No volem dir que tots els pilots hagin de ser petits, sinó que tractarem d'analitzar si hi ha alguna manera de fer que la moto vagi cap enfora en comptes de girar cap endins. Intentarem treballar per veure si hi ha alguna possibilitat de millora en aquest tipus d'accidents.

El circuit hi va tenir alguna cosa a veure, o podria haver passat a qualsevol circuit?

Sepang és una pista molt segura i molt moderna. L'hem evolucionat i millorat en els últims anys, és una pista nova que compleix totes les mesures de seguretat. Però quan el pilot cau i en comptes d'anar-se'n cap enfora torna cap endins, quan justament passen dos pilots... s'hi pot fer poca cosa.

Per què li va sortir el casc?

És per la força. La tira que lliga el casc és de niló i això aguanta uns 850 quilos de força. L'impacte que va rebre el casc del Marco va ser superior, perquè si no no s'hauria trencat. Hem parlat amb la gent que fabrica els cascs per intentar fer aquesta tira més rígida, però ens diuen que és impossible. El casc és un element que ha d'absorbir energia. Si aquesta cinta fos d'un producte que aguantés més quilos de força, segurament el mal que li faria al cap del pilot seria irreversible.

Per què l'ambulància no va entrar a recollir-lo a la pista?

A les pistes hi ha uns serveis i el director dels metges de Malàisia va decidir acostar al més aviat possible l'ambulància al lloc de l'accident. Aquesta era la que tenia més a prop. Potser hauria d'haver-ne triat una altra que estigués més lluny i que pogués anar per la pista? No et diré pas que no. El que t'asseguro és que els serveis mèdics volien evacuar-lo al més aviat possible perquè sabien l'estat en què estava el Marco.

La informació sobre els controls que han de passar tots els circuits del Mundial de Motociclisme la trobareu en aquest article de l'ARA PREMIUM.

stats