MOTOCICLISME
Esports20/03/2016

Lorenzo, Márquez, Rossi i moltes factures pendents

Qatar dóna el tret de sortida a un Mundial imprevisible amb lluites dins i fora de la pista

Martí Molina
i Martí Molina

BarcelonaLa temporada passada de MotoGP va acabar com el rosari de l’aurora, i aquesta es tem que vagi pel mateix camí. Les ferides obertes entre Marc Márquez i Valentino Rossi no s’han tancat del tot. I Jorge Lorenzo, que se’n va beneficiar i va acabar proclamant-se campió, també ha vist erosionada la seva relació amb el pilot italià. La calma tensa i el clima de guerra freda s’han fet evidents aquest cap de setmana a Qatar, en el primer Gran Premi de l’any, amb declaracions creuades i retrets a la pista, abans fins i tot de la primera cursa, la que es disputarà aquest vespre (19 h, Movistar+).

Rossi -que ahir mateix va fer oficial que ampliava el contracte amb Yamaha fins al 2019- va evitar mirar-se amb Márquez el dia del retrobament. A la sala de premsa el pilot transalpí va dir que “no oblidava” el que havia passat, i durant els entrenaments va tenir alguna enganxada amb Lorenzo, a qui acusava d’haver-se ficat al mig quan intentava fer una volta ràpida. Ells tres són els principals favorits d’una temporada de pronòstic incert, amb canvis significatius a la reglamentació i amb els dubtes d’altres corredors com Dani Pedrosa, Andrea Iannone o Maverick Viñales, que aspiren a colar-se al podi.

Cargando
No hay anuncios

Polèmiques al marge, ahir es van disputar els primers entrenaments i Jorge Lorenzo va donar el primer cop d’autoritat. El curs passat el mallorquí va anar de menys a més, i aquest cop ha preferit deixar les coses ben clares des del principi. Va ser, en general, el més ràpid en els tests de pretemporada i a Qatar va aconseguir la pole. Això sí, la sessió va ser de les més igualades dels últims anys, amb els dotze pilots que van participar a la Q2 finalitzant en el mateix segon. A diferència del que està passant a la Fórmula 1, al Mundial de MotoGP sí que estan tenint efecte els canvis.

Un dels més destacats és l’entrada a escena de la centraleta única, que serà la mateixa per a tots els equips i que mirarà d’igualar les forces entre els grans equips i els de menys pressupost. L’altre és el canvi de subministrador de pneumàtics, que passa de Bridgestone a Michelin. A més a més hi ha petites modificacions aerodinàmiques pensades per millorar el rendiment de les motos.

Cargando
No hay anuncios

Més pilots amb opcions

Dorna, l’empresa organitzadora de la competició, tenia entre cella i cella igualar-la al màxim fent que les marques tinguessin menys protagonisme i que, per tant, més pilots tinguessin opcions de victòria. A la pretemporada, amb més tests dels que eren habituals, ja es va poder comprovar com, efectivament, les forces s’havien igualat.

Cargando
No hay anuncios

A més de millorar l’espectacle, els rectors del Mundial de MotoGP també dediquen esforços a abaratir els costos de participació. En altres paraules, a fer augmentar el nombre de motos a la graella de sortida, que aquest any és de 19.

A més dels pilots oficials d’Honda (Márquez i Pedrosa) i dels de Yamaha (Lorenzo i Rossi), aquest any també ha fet un salt endavant l’equip Suzuki. I, més concretament, Maverick Viñales, que va sorprendre a tothom amb la tercera posició als entrenaments oficials. El de Roses disputa la seva segona temporada a la màxima categoria i ha superat amb escreix el seu company d’equip, Aleix Espargaró, que ahir no va poder passar el tall de la Q1 i sortirà quinzè. L’altra incògnita és el rendiment que poden tenir les Ducati, irregulars durant la pretemporada però competitives en els entrenaments de Losail. Ahir, Iannone i Dovizioso van ser quart i sisè respectivament.