MOTOCICLISME
Esports24/10/2013

Lorenzo demana un punt de sanció per a Marc Márquez per una maniobra al GP d'Austràlia

Aquest punt significaria que el jove de Cervera hauria de sortir en la darrera posició al GP del Japó

Efe
i Efe

BarcelonaEl pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) ha demanat aquest dijous que Marc Márquez (Repsol Honda) sigui castigat amb un punt de sanció per la sortida que el de Cervera va realitzar des del carrer dels boxs a la pista de Phillip Island, durant Gran Premi d'Austràlia diumenge passat, després de canviar de moto.

Márquez encapçala el Mundial de MotoGP amb 18 punts d'avantatge sobre Lorenzo quan falten de dues curses, la del Japó d'aquest cap de setmana i la de la Comunitat Valenciana –el segon cap de setmana de novembre–. El líder del campionat té tres punts de sanció i el quart implicaria sortir des de l'últim lloc de la graella de sortida.

Cargando
No hay anuncios

La reclamació de Lorenzo, que probablement no tindrà transcendència a causa del temps transcorregut des de la cursa australiana, es dirigeix a la manera com va realitzar la sortida del 'pit-lane' Márquez a Phillip Island, quan el de Cervera encara desconeixia que ja estava sancionat per un altre motiu: el fet d'haver entrat a canviar de moto després del desè gir, quan això estava prohibit.

Aquest dijous, al circuit japonès de Motegi, Jorge Lorenzo ha estat preguntat per aquest tema: "Hi ha hagut una informació que diu que tu has demanat o has mirat la possibilitat que posessin un punt de sanció a Marc. És veritat, és mentida?". El campió del món ha contestat: "És veritat".

Cargando
No hay anuncios

I ha afegit: "Ho vam mirar a Phillip Island després de la cursa, i aquesta tarda, també. N'hem parlat. Wilco [Zeelenberg] i Mario Meregali [en representació de Yamaha] han parlat amb Mike Webb [de Direcció de Cursa] i amb els responsables de Direcció de Cursa. Han revisat les imatges i han intentat pressionar perquè se sancioni la maniobra amb un punt. No sé quina serà la decisió, però el que opini jo ara no és gaire important".

"Va ser un error de Direcció de Cursa. Nosaltres creiem que Marc, quan surt, no dóna prioritat als pilots que hi havia, i no només a mi, a en Dani, tampoc, arribant a moltíssima més velocitat al revolt, a 250, mentre ell anava a 150. Si hagués arribat tres dècimes més tard, s'hauria produït un accident", ha considerat. Preguntat per si un cop vist el vídeo considerava que ja no era culpa d'un i de l'altre al 50% com va dir a Austràlia, Lorenzo ha dit que ara havia "canviat d'opinió".