Lorenzo marca el ritme en la primera jornada d'entrenaments a Sepang
El vigent campió del món, Casey Stoner, ha patit una contractura i només ha fet 4 voltes, mentre que la Ducati sembla aproximar-se cada cop més als desitjos i gustos de Valentino Rossi, que ha estat 5è
SepangEl pilot balear Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) ha estat l'encarregat de marcar el ritme en la primera jornada d'entrenaments de MotoGP que s'ha realitzat al circuit malai de Sepang, on el campió del món, l'australià Casey Stoner (Honda RC 213 V), només ha donat quatre voltes.
Stoner ha patit una contractura a l'esquena quan es posava la granota per pujar a la seva nova moto i encara que ha intentat provar a la pista, ha acabat tornant a l'hotel per posar-se en mans del seu fisioterapeuta i així intentar recuperar com més aviat millor.
El pilot de Yamaha ha aconseguit un millor temps de 2:1.657, amb 346 mil·lèsimes de segon d'avantatge sobre el català Dani Pedrosa (Honda RC 213 V) i ja amb el britànic Cal Crutchlow (Yamaha YZR M 1), que ha estat la sorpresa de la jornada per ser pilot d'una escuderia satèl·lit de Yamaha, en el tercer lloc a més de mig segon dels anteriors, tot i que deixant clar que la nova moto del fabricant japonès sembla molt més competitiva que l'anterior 800 cc que els va portar de capdavant durant 2011.
Gairebé des del principi dels entrenaments Lorenzo ha marcat la pauta, si bé el punt d'atenció més rellevant s'ha centrat en el rendiment de la nova Ducati i en les diferències de les potents MotoGP davant les noves CRT (Claiming Rules Team). Des dels primers minuts de l'entrenament i tot i l'extrema joventut de la Ducati Desmosedici GP12, aquesta sembla aproximar-se molt més als desitjos i gustos de l'italià Valentino Rossi, que ha acabat els entrenaments en la cinquena plaça, a poc més de cinc dècimes de segon del registre de Lorenzo.
I, si d'una banda ha il·lusionat el rendiment de la nova MotoGP de Valentino Rossi i el nord-americà Nicky Hayden, per l'altra ha decebut el de les noves CRT presents a Sepang, ja que la Suter BMW del nord-americà Colin Edwards ha acabat a més de sis segons i mig del temps de Jorge Lorenzo, amb Jordi Torres i Iván Silva, pilots de l'escuderia Avintia i sobre dues BQR FTR amb motor Kawasaki molt més enrere, a més de nou segons.