OPINIÓ

L’obra que mai s’acaba

i Jordi Vilà
16/02/2015
2 min

L’estadi més famós del món -com tothom coneix el Madison Square Garden- obre les portes dissabte a les deu del matí i centenars de seguidors hi entren amb l’alegria d’oblidar momentàniament una temperatura de -10 graus i amb ganes de veure l’entrenament, distès, dels All-Star. En una sala al ventre del pavelló, la família Gasol es fa una sessió de fotos per al record. La NBA permet als jugadors portar la família i els amics per immortalitzar un moment especial.

Marc Gasol s’entrena primer amb l’Oest, i torna a ser un dels jugadors més sol·licitats per la premsa. L’Est tanca la sessió, pública, i al carrer els voluntaris, herois abrigats de cap a peus, indiquen als aficionats en quina direcció poden trobar el transport públic. L’organització, impecable en una ciutat frenètica, ha suposat una despesa de 53 milions de dòlars. Molts dels aficionats van a Times Square, on és impossible no veure Steph Curry o LeBron James als anuncis lluminosos. L’All-Star és el punt àlgid de la comercialització de la lliga. És el moment en el qual la inversió de les marques pren més sentit, i els jugadors són uns actors que fan el seu paper a la perfecció. El negoci funciona, es manté i creix gràcies a ells, i tothom està disposat a participar i a innovar any rere any. La fusió entre esport i societat es materialitza de manera natural i els actes se succeeixen sense parar: Kanye West presenta la seva col·lecció amb Adidas, LeBron James fa una festa amb GQ, Russell Westbrook anuncia texans, Nike i els seus jugadors -inclosos els Gasol- envaeixen les parets de la ciutat des de Brooklyn fins a Manhattan.

Al migdia el comissionat Adam Silver presenta un dinar organitzat per NBA Africa, al qual assisteixen nombrosos empresaris i representants africans. L’expansió és una prioritat per a la NBA, i l’Àfrica un objectiu on la lliga vol tenir un impacte esportiu i social. La vocació per ser globals és una de les claus per entendre la lliga i, en essència, el negoci. Ho entenen així tant la mateixa entitat -700 empleats de les diferents oficines del món- com la premsa -500 periodistes internacionals dels 1.800 totals-. Silver anuncia el primer partit, amistós, que es jugarà a l’Àfrica, un All-Star entre jugadors africans i estrelles de la lliga. A la tarda és l’hora dels concursos. Curry, una de les estrelles més visibles durant el cap de setmana, guanya el de triples amb facilitat, i el rookie Zach LaVine monopolitza el d’esmaixades amb una superioritat insultant. A partir d’ara és un actor més d’una obra que mai s’acaba.

stats