PRIMERA DIVISIÓ

L’Espanyol inaugura pantalla i presenta patrocini

L’Espanyol va presentar ahir una nova pantalla led que penja d’una de les façanes de l’estadi.
Roger Requena
18/03/2016
2 min

BarcelonaLa maquinària comercial de l’Espanyol no s’atura. Ahir, en la presentació de la nova pantalla led, li va sumar l’anunci d’un nou patrocinador, Botemanía, que tindrà presència en diferents punts de l’estadi blanc-i-blau fins a final de temporada. Totes dues parts, però, deixen les portes obertes de cara a prorrogar el vincle més enllà de l’actual curs.

L’acord serà presentat avui a la Ciutat Esportiva Dani Jarque pel conseller delegat del club, Ramon Robert, i el director comercial de Botemanía, Laurence Walton, en acabar l’entrenament del primer equip. Botemanía forma part de la companyia canadenca Intertain, innovadora en els jocs online.

Una pantalla pionera

També des d’ahir ja està en funcionament la pantalla led XXL que està penjada en una de les façanes de l’estadi i que dóna en una de les principals artèries pel que fa a trànsit de vehicles, ja que connecta Barcelona amb l’aeroport del Prat. Segons estudis de la DGT, per aquell tram hi transiten uns 120.000 vehicles diaris, unes 300.000 persones. “És a la porta de Barcelona i en la que va ser la millor instal·lació esportiva del 2010”, va destacar Robert, cap visible del club mentre Chen continua a la Xina per motius laborals. Segons estimacions del club, aquest acord d’explotació compartida amb l’empresa alemanya Powerpixxel, que preveu un mínim de 10 anys renovables, reportarà a l’entitat uns 300.000 euros per temporada entre una prima fixa i diferents variables.

La pantalla, de 22 metres d’amplada i 8 d’alçada -176 metres quadrats-, incorpora un sistema innovador anomenat Stripe i que consta de fins a 560 franges verticals que reparteixen les columnes de leds i en permeten l’accés de la llum a la part posterior. Per les seves mides, es tracta d’una pantalla pionera a Espanya, ja que no hi ha cap altre precedent al país d’aquestes dimensions. Produïda íntegrament a Stuttgart, on té la seu Powerpixxel, estarà operativa les 24 hores del dia els set dies a la setmana.

En la pantalla es mostraran tant missatges institucionals com publicitaris, de manera que es convertirà en una innovadora font d’ingressos per a l’entitat. La instal·lació s’ha completat gairebé cinc mesos després del seu anunci, a finals d’octubre. En una primera fase, es va establir la zona del marc en què s’emplaça. Posteriorment, s’ha procedit a incorporar tot el sistema de leds, una tecnologia de baix consum que no suposarà un gran cost per l’entitat, que no ha hagut de pagar res per la pantalla.

stats