L’atreviment del nou ‘bad boy’ de la F-1
Max Verstappen rep crítiques per la seva actuació al Gran Premi de Bèlgica amb els dos Ferrari
BarcelonaMax Verstappen no deixa indiferent ningú. No ho va fer quan va arribar a la F-1, quan tothom el qüestionava per ser massa jove, i tampoc ara, quan mostra el mateix atreviment a la pista que davant dels micròfons. L’holandès arriba a Itàlia, bressol de Ferrari, després de l’estira-i-arronsa que va tenir amb Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, els dos pilots de la Scuderia. “Han d’entendre que em van arruïnar la cursa en el primer revolt. Per què hauria de dir «d’acord, pots passar?». Clar que vaig ser agressiu, però van arruïnar la meva cursa, no els podia cedir la posició amb facilitat -va dir Verstappen, que va reconèixer que va buscar revenja a la pista-. Si no hagués passat res al primer revolt, no hauria empès Räikkönen com ho vaig fer. Va haver d’aixecar una mica el peu, però als comissaris els va semblar correcte”. L’holandès no es va mossegar la llengua: “Crec que haurien d’estar avergonyits de provocar un accident així amb la seva experiència i després queixar-se de mi”. Christian Horner, cap de Red Bull, defensa la jove promesa, escudant-se en la decisió dels comissaris de no sancionar-lo: “Van anar al límit, però els comissaris no van veure cap raó per iniciar una investigació”.
Després del xoc en el primer revolt a Spa, Vettel i Räikkönen van carregar contra el pilot de Red Bull, però també ho va fer més gent del pàdoc. “És el talent del segle, però necessita un psiquiatra si diu que va ser culpa de Räikkönen”, va dir Niki Lauda, president no executiu de Mercedes. El cap de l’escuderia alemanya, Toto Wolff, el va definir com un pilot “brillant però perillós” i va apuntar que li recordava “als grans, Lewis [Hamilton] o Senna”.
Inicis complicats
De fet, com diu Wolff, els grans pilots també van ser criticats en els seus inicis. Verstappen ja ha tingut enganxades amb Hamilton, Button, Hülkenberg, Sainz... i els dos pilots de Ferrari. Però quan van aterrar al gran circ, talents com Hamilton també van plantar cara als grans. El britànic va mostrar-se molt atrevit a la pista amb el seu company a McLaren, Fernando Alonso: el seu desvergonyiment el va portar a desobeir ordres d’equip durant el primer any. I Ayrton Senna, per exemple, a Mònaco, va fer emprenyar Alboreto i Lauda: després de marcar el millor temps en els entrenaments oficials, va ser acusat d’impedir que la resta de pilots poguessin fer una bona volta i, per tant, que poguessin superar-lo i pispar-li la pole.
Michael Schumacher, per la seva banda, va veure com l’any 1992 Senna es dirigia al seu box amb la idea d’intimidar-lo. A Hockenheim va tancar el brasiler a la recta i, quan van arribar al pàdoc, Senna el va anar a buscar i el va agafar pel coll. I a França, unes curses més tard, l’alemany va calcular malament la frenada i va xocar contra el McLaren del campió brasiler.