El soci avala que el Barça es recuperi al ritme de Spotify
Els compromissaris aproven el patrocini de la plataforma sueca, que llançarà aviat la seva aplicació en català
BarcelonaL'assemblea telemàtica del Barça per aprovar l'acord del patrocini amb Spotify ha començat amb cert retard per problemes tècnics i amb constants preguntes dels compromissaris blaugranes sobre la confidencialitat de l'acord, que ha impedit que l'entitat blaugrana faci públiques de manera oficial les xifres de l'operació. Tot i això, el president Joan Laporta i la seva junta directiva han rebut la llum verda dels socis per signar un patrocini que lligarà les dues marques durant els pròxims dotze anys. En el moment de la votació hi havia 906 compromissaris dels 4.478 citats –32 a les 10 h del matí– i els resultats han avalat per àmplia majoria la proposta de la junta: 27 vots en blanc, 49 socis han dit no i el vot afirmatiu ha rebut 625 suports. Per a Laporta, el lligam amb Spotify "forma part de les solucions per posicionar el Barça a la primera línia mundial" i aconseguir que el club es recuperi de la situació de "pràctica fallida" en què va quedar després del mandat de l'anterior junta, que "no va fer una bona gestió". "Avui puc dir amb orgull que hem tornat l’alegria al Barça", ha resumit el president.
Les xifres de l'acord no s'han fet públiques per una clàusula de confidencialitat exigida per la plataforma sueca. "No estem vulnerant els estatuts del club", ha volgut deixar clar Laporta, que ha remarcat que la "confidencialitat no podia malmetre un acord" d'aquesta "magnitud". Tot i això, el president ha remarcat que es tracta del millor acord de patrocini que ha tingut mai l'entitat blaugrana. Durant els pròxims quatre anys el Barça lluirà Spotify al frontal de la samarreta dels primers equips, masculí i femení, i durant tres cursos això també passarà a les samarretes d'entrenament. A banda, la companyia d'origen suec acompanyarà el nom de l'estadi, en el que es coneix com a title rights. En total, el Barça ingressarà prop de 70 milions per temporada. La novetat és que l'acord pel que fa al nom de l'estadi serà a llarg termini. "El nom de Spotify estarà associat al nostre estadi durant les 12 temporades vinents com a mínim, i això convertirà les nostres instal·lacions en una nova experiència d’entreteniment a escala mundial. L'acord supera en xifres econòmiques qualsevol dels anteriors patrocinis del Barça", ha resumit Laporta.
Molts socis han preguntat per què el Barça no fa oficials les xifres. Laporta ha dit que, tot i que no poden oficialitzar els números de l'operació, no està demanant un "acte de fe" als compromissaris per aprovar l'acord, sinó "un acte de reflexió" sobre l'acord de patrocini "més important que ha tingut mai el Barça", que se signa amb "una empresa coneguda" que tothom "porta al mòbil".
Laporta ha aprofitat l'assemblea per anunciar que ben aviat Spotify llançarà la seva aplicació en català, ja que la companyia ha tingut una "sensibilitat" per la "manera de ser" del Barça, una gran "sensibilitat amb el «Més que un club»". "Ha entès el que és el Barça", ha afegit el president blaugrana.
Concerts i dades compartides
L'encarregat de detallar l'acord ha sigut el vicepresident de l'àrea de màrqueting, Juli Guiu, que ha explicat alguns dels detalls del patrocini, com que el nom Spotify lluirà a la façana de l'estadi, al Gol Nord, a les banquetes, a la sala de premsa, a la senyal televisiva, a les acadèmies de l'entitat arreu del món i al Johan Cruyff de la ciutat esportiva. En aquest sentit, el directiu ha deixat caure que les dues marques compartiran les dades que tenen sobre els seus seguidors i usuaris: "Igual que nosaltres podem accedir a les seves dades, ells també a les nostres". "La base de dades de 400 milions de seguidors que tenim és molt interessant per a ells", ha afegit Laporta.
De fet, el Barça vol convertir aquest acord "històric" en una aliança que permetrà crear noves experiències, buscar noves gires, millorar els paquets d'hospitality, crear contingut associant les dues marques o, per exemple, que se celebrin concerts de música al Camp Nou. "Això permetrà connectar estadis de tot el món amb el Barça", ha sentenciat Guiu, que ha qualificat el nou estadi que s'ha de construir durant els pròxims anys d'"espai icònic" i l'acord amb Spotify –una marca "global, jove i número 1"– com "l'enveja de qualsevol altre club de futbol en aquest moment".
Així mateix, a partir d'una de les preguntes dels compromissaris citant Rosalía i l'àlbum Motomami, Laporta i Guiu han explicat que el nom de Spotify podria canviar-se puntualment pel d'algun concert o artista. "Hi pot haver alguna excepció en algun llançament important i ho parlarem amb Spotify. La UEFA permet dos canvis per temporada i la Lliga tres. La nostra intenció no és canviar-lo moltes vegades", han puntualitzat.
A més, segons han explicat els membres de la junta directiva, l'acord permetrà que els socis del Barça gaudeixin de descomptes i avantatges amb la plataforma sueca. Guiu ha detallat que en cap cas Spotify podrà subrogar l'acord aprovat pels socis compromissaris blaugranes i cedir el dret de patrocinar el Barça a una tercera companyia, i ha admès que aquesta operació també comporta el pagament de comissions, de manera directa, un fet "habitual" al món del futbol. "La pagarem des del club i sortirà als llibres de comptabilitat", ha puntualitzat el vicepresident de l'àrea de màrqueting.
Un dels compromissaris –des de Polònia– ha preguntat per què el Barça, arran de la invasió d'Ucraïna, no trenca el seu lligam comercial amb la companyia d'apostes russa 1xBet. El vicepresident econòmic, Eduard Romeu, ha detallat que s'ha fet una investigació sobre aquesta empresa i que s'ha comprovat que hi ha "participació" russa però la seu és a Xipre i que, per tant, de moment seguirà l'acord amb 1xBet.