DAKAR 2016

Laia Sanz, preparada per al Dakar 2016: "La feina ja està feta, ara toca fer-ho bé allà"

La pilot de Corbera afronta la seva sisena participació en el Dakar, la primera amb KTM, després de canviar d'equip l'hivern passat

Laia Sanz, durant la presentació del seu projecte per al Dakar 2016 / FRANCESC MELCION
Nuria García
16/12/2015
3 min

BarcelonaLaia Sanz ha presentat aquest dimecres el seu projecte per al Dakar 2016, un ral·li en el que debutarà amb la KTM, després de canviar d'equip quan va acabar el Dakar 2015 en una històrica novena posició. "Sóc ambiciosa, tot i que sé que serà complicat", explica. La catalana ha tingut temps per preparar-se, ha pogut entrenar molt amb la nova moto: "La feina està feta, ara toca fer-ho bé allà", ha assegurat.

"Ara tothom espera molt de mi, l'any passat vam dir d'acabar entre els deu primers i ho vam aconseguir, però aquest any hi ha més nivell que mai", ha dit. "El fet que no hi hagi el Marc [Coma] ha obert molt més la cursa i el ritme pujarà, ja que tothom voldrà agafar el relleu del Marc", ha explicat. Per a la de Corbera de Llobregat, serà "una cursa d'autoeliminació". "La primera setmana no és massa el meu estil, he de ser pacient i esperar a la segona setmana, que s'adapta millor al meu pilotatge", ha comentat Sanz.

Sisena participació en el Dakar

Serà el sisè cop que participi en el Dakar, després d'haver acabat les cinc edicions prèvies. "La primera setmana serà molt ràpida, però on es veurà els pilots més complets, on es veurà l'experiència, serà en la segona setmana. Fer una bona estratègia i ser conservador serà molt important. En la segona setmana és quan es passarà el garbell i, per tant, caldrà tenir paciència".

Sobre el canvi a KTM, Laia Sanz ha dit que l'equip deixa que tots els pilots facin "la seva carrera". "Això és molt bo, tothom corre en igualtat de condicions i tothom té les mateixes oportunitats", ha dit. Aquesta va ser una de les coses, segons ha dit, que la van fer decidir-se a deixar Honda per KTM.

Sobre la segona setmana, a Bolívia, la pilot catalana està preocupada per l'alçada: "Afecta molt i tindrem més dies que l'any passat", ha comentat. "A Fiambalá, si fa calor, ens podem trobar amb un infern", ha afegit. Per això, ha assegurat que la clau serà "dosificar-se". "He d'evitar fer errors de navegació, no fallar en les etapes clau. Llegir la cursa i la navegació són els meus punts forts i els he d'aprofitar", ha apuntat. I és que com ella indica, la primera setmana serà molt ràpida i a la cursa hi ha pilots que destaquen per la seva velocitat.

Josep Maria Lloreda, de KH7, ha tornat a reptar Laia Sanz: "Estic segur que tornarà a acabar entre els 10 primers. I potser, millorar una o dues posicions", ha indicat. La pilot, somrient, ha contestat: "Sense pressió, eh?", i Lloreda ha replicat: "Tens seny i estàs preparada, segur que ho aconseguiràs".

La nova KTM

Laia Sanz també ha parlat sobre la seva nova moto: "Em va sorprendre el motor. És una moto molt pensada pels ral·lis. Quan la desmuntes, és molt més fàcil. Jo que vaig justa de mecànica, me n'adono, que si tinc un problema, és més fàcil desmuntar-la, arreglar el problema i tornar-la a muntar. A l'Argentina m'hi vaig adonar, que vaig tenir un problema amb la benzina i vaig poder-ho arreglar", ha comentat.

Per a la catalana, la retirada de Marc Coma li va "xocar". "M'hagués agradat compartir equip amb ell, però a l'equip ara també hi ha pilots dels que puc aprendre molt".

Aquesta edició suposa un canvi generacional, ja que sense Marc Coma ni Despres, no hi ha cap campió del Dakar en competició. "Amb possibilitats de guanyar etapes, crec que hi ha uns 20 pilots, i amb opcions de guanyar el Dakar, crec que uns sis o set", ha indicat.

stats