FÓRMULA 1
Esports16/04/2011

Alguersuari: "Hem tingut sort, sobretot per la bandera vermella"

El català ha aconseguit colar-se per primer cop a la Q3 i aquest diumenge sortirà des de la setena posició de la graella de sortida del Gran Premi de la Xina

Efe
i Efe

XangaiJaume Alguersuari (Toro Rosso) ha declarat en acabar la sessió de classificació del Gran Premi de la Xina, en què ha acabat en setè lloc (el seu millor resultat des que és a la Fórmula 1), que havien tingut sort en la Q2, sobretot per la bandera vermella. "Hem tingut sort, sobretot per la bandera vermella. Si no, hauríem estat el dotze i el tretze, més o menys en aquestes posicions. Aquesta bandera vermella ha fet que dos Renault, dos Sauber i un Mercedes estiguessin per darrere nostre".

També ha comentat que "ha estat molt positiu estar per davant de Di Resta i Buemi. Sabia que amb la configuració que portava el cotxe, amb pneumàtics usats (de fet, en la crono, a una volta era molt complicat treure-li la temperatura exacta i la pressió al pneumàtic) podia fer tres o quatre voltes perquè tenia molt poca degradació".

Cargando
No hay anuncios

Jaume Alguersuari s'ha mostrat "content, sobretot per l'equip, per l'estratègia de sortir en el moment adequat, amb el pneumàtic adequat. Crec que Sebastian Buemi i jo hem fet una volta molt bona per estar a la Q3 i hem optat més per uns reglatges per a la carrera que per a la classificació, per veure com podíem degradar menys els pneumàtics del darrere i m'esperava ser una mica més lent que el meu company d'equip i en la Q3 amb rodes usades he pogut fer una bona volta".

Sobre la sortida, quan se li ha preguntat si atacaria Fernando Alonso que surt davant seu, ha dit que "no competim amb els Ferrari, ells juguen en una altra divisió, i el que hem de mirar és estar en els punts, tenim una bona situació perquè sortim davant i la configuració del cotxe està feta per mantenir bé els pneumàtics del darrere, millor que en les dues primeres carreres, esperem que durin i, si tenim un bon ritme, podem estar en els punts, però la carrera de demà per nosaltres no és a l'atac, sinó a la defensiva".

Cargando
No hay anuncios

De la possibilitat de fer una sola aturada ha comentat Alguersuari que "el problema dels pneumàtics d'aquest any és que un cop que se'n van, ja no tornen. L'any passat tenies la sensació que quan s'acumulava goma a la pista, el pneumàtic se n'anava, però després tornava gràcies a la recuperació de la goma de la pista, i aquest any el pneumàtic desprèn la seva pròpia goma, però no queda a la pista".

Ha afegit que "cadascú fa la seva feina en la configuració del cotxe per tenir una mica millor la classificació o la carrera. Nosaltres, aquest cap de setmana l'hem centrat tot en la carrera, perquè vam veure el desastre de Malàisia, per culpa d'un aleró i perquè la posada a punt no era el millor per als pneumàtics".

Cargando
No hay anuncios

Per a la cursa de demà es mostra "més positiu que a Austràlia i Malàisia. A Austràlia va ser difícil perquè hi havia poca degradació. A Malàisia n'hi va haver moltíssima, a part del problema que jo vaig tenir, però crec que aquí estem a un bon nivell de degradació de les rodes del darrere i, pel que he vist, aquest cap de setmana som dels pocs que podem sortir amb un pneumàtic usat i, tot i així, fer el mateix temps que a la primera volta sense utilitzar".